Eestlase juhitud lennufirma peatas lennud, sest raha on otsas

Sven Kukemelk (esiplaanil)

FOTO: TAIRO LUTTER / PM/SCANPIX BALTICS

Sloveenia lennufirma Adria Airways peatas likviidsusprobleemide tõttu kõik teisipäevased ja kolmapäevased lennud, aga teatas, et käivad kõnelused tegevuse jätkamiseks.

Adria üks juhte on endine Nordica äriarendusjuht Sven Kukemelk, kes asus sloveenlaste lennufirma etteotsa tänavu kevadel. Täna ei soovinud ta Adria raskusi kommenteerida. 

«Otsus peatada ajutiselt kogu lennutegevus tehti, sest praegu puudub raha lendude jätkamiseks,» teatas lennufirma esmaspäeva hilisõhtul oma veebilehel ja soovitas reisijatel jälgida olukorra arenemist veebilehel. 

Rahalistes raskustes ettevõte lisas, et «peab võimalike investoritega intensiivseid kõnelusi lahenduse leidmiseks».

Sloveenia riik müüs Lääne-Balkanil ja mujal Euroopas regionaalseid lende tegeva firma 2016. aastal Saksa investeerimisfondile 4K.

Uue omaniku all on lennufirma aga jätkanud kahjumi teenimist ja Sloveenia meedia spekuleeris pärast kahe selle lennuki maandamist läinud nädalal, et peagi võib tulla pankrot.

Peaminister Marjan Šarec kinnitas, et Adria Airways taotles valitsuselt tegevuse jätkamiseks finantsabi, kuid kuna tegu on erafirmaga, ei saa riik midagi teha.

«Me kõik teame, et see oleks raha tuulde loopimine,» ütles Šarec varem sel nädalal.

Kukemelk: pankrotist on räägitud juba viimased 57 aastat

Kukemelk ütles kevadel Adria finantsraskusi kommenteerides, et firma pankrotist on räägitud juba viimased 57 aastat. «Sloveenlastel on asjadest oma arusaam ja neile meeldib anda aeg-ajalt hinnanguid, mis ei põhine numbritel,» arvas Kukemelk.

Kuigi ta tunnistas, et eelmine aasta oli Adria jaoks keeruline ja kahjumlik, on tänavu suudetud nina vee peal hoida. «Praegu on firma finantsseis suhteliselt normaalne. Meil on terve hunnik arendusprojekte, millega edasi liikuda,» kirjeldas Kukemelk, täpsustades, et tippjuhina ei saa kunagi öelda, et kõik oleks ideaalselt korras.

Adria suurimaks eeliseks pidas ta firma ajalugu. «Suured ettevõtted nagu Lufthansa küsivad kohe esimese asjana, et näita oma viimase 10 aasta tulemusi nii ohutuse kui ka operatsioonide valdkonnas. Kui sa ütled, et sul on ainult kolm aastat kogemust, öeldakse sulle, et okei, tule siis seitsme aasta pärast tagasi,» kirjeldas Kukemelk kasvõi noore Nordica ees seisvaid väljakutseid.

Tagasi üles