Viis viga, mida ettevõtjad Facebookis teevad

Kristina Traks
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Facebook
Facebook Foto: SCANPIX

Enamik ettevõtjaid teab küll, et peaks olema nähtaval ka Facebookis, kuid sageli see polegi nii lihtne, kui tundub.

Entrepreneur toob välja viis väga levinud viga, mis ettevõtjad Facebookis teevad ja mida tasuks vältida:

Oma Facebooki lehekülje ignoreerimine. Kui sa juba kord oled Facebooki lehekülje loonud, siis pead sa seda ka «elus» hoidma. Kui sa ei postita regulaarselt, kaotavad fännid sinu vastu huvi ja varsti kaotad sa ka fännid. Soovitav on postitada uut informatsiooni mitu korda päevas, et kogu aeg pildil olla.

Reeglite rikkumine. Päris kõike ei saa ka Facebookis teha. Nagu ka teistel sotsiaalmeedia lehekülgedel, on ka sellel reeglid, mida peab täitma. Kui sa neid ei täida, võib Facebook su konto kustutada või sulgeda. Kui nii juhtub, siis see on sinu brändi mainele hävitav löök, eriti kui suur osa sinu kliendisuhtlust käis läbi Facebooki.

Ära ole tüütu spämmer. Ära tüüta oma kliente pideva jutuga, kui vinge on su toode ja millist tohutut allahindlust pakud sa just sel nädalal. Muidugi ei ole vale teatada allahindlusest, kuid tee seda moel, et sinu sõnumeid ei saaks liigitada spämmi hulka. Inimesed ei taha, et neile pidavalt midagi müüakse, kuid nad võtavad meelsasti vastu infot ja nõuandeid.

Su lehekülge haldab vale inimene. Lehekülje haldaja peab olema tuttav sinu ettevõtte sotsiaalmeedia poliitika ja strateegia ning sama hästi tundma su brändi, sest ta vahendab pidevalt infot sinu fännidele. Kui ta postitab midagi solvavat, siis kahjustab see sinu ettevõte mainet. Veelgi enam – pettunud töötaja, kellel on lehekülje administraatoriõigused, võib lehekülje lihtsalt üle võtta.

Tagasiside on vastamiseks. Sinu Facebooki fännidest võivad saada su suurimad vaenlased, kui sa neid ignoreerid. Kui keegi kirjutab su lehel, et sinu ettevõte pakkus suurepärast teenust, siis ära unusta tänada. Kui sa näitad, et kuulad ja reageerid, siis soodustab see fännide suhtlemist sinuga.

Negatiivseid kommentaare ei tohi kustutada. Ka kriitikust võib saada sinu fänn ja potentsiaalne klient. Reageeri probleemidele kiiresti. Anna kriitikule teada, et tegeled tema probleemiga ja paku talle näiteks allahindlust järgmisel ostul.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles