Ettevõtja: tegime tohutult neid vigu, mida kõik alguses teevad

Kristina Traks
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kristjan Hiiemaa.
Kristjan Hiiemaa. Foto: Erakogu

«Esimesel tegutsemisaastal suutsime USA kontorisse matta ca 600 000 dollarit ja teha hulgaliselt neid vigu, mida teevad kõik start-up`id,» rääkis majandustarkvarafirma Erply looja Kristjan Hiiemaa.

«Võtsime kaasa hulga inimesi Eestist, et äri hakkaks kasvama,» rääkis Hiiemaa. «Reaalsus oli see, mitte miski kasvama ei hakanud, mida ei toimunud, mingeid kliente niimoodi me ei saanud.»

Hiiemaa rääkis, et põhiline mure USAs oli, et kust saaks palgata esimese töötaja. «Neid, keda profiili järgi tahaks, ei jõua ja neid, keda tänaval näed, neid ilmselt pole mõtet,» rääkis Hiiemaa. «Eestis ma tean, kuhu kuulutusi panna. USAs on reaalsus see, et kui sul pole kohalikku pangakaarti, siis sa mingit kuulutust kuskile panna ei saa. Õnneks meil ühel inimesel see siiski oli.»

Hiiemaa sõnul toodi inimesed tagasi ning tagantjärele võttes polnud see viga läbinisti negatiivne kogemus – USAs kohtuti ka hulga õigete inimestega ja mõned neist õnnestus ettevõttesse üle osta. «Tõsi, edasimüüjatel küll meiega koostöö tegemise vastu suurt huvi polnud,» lisas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles