«Reklaamiandjad põgenevad Ekspressist ja Päevalehest»

Kristina Traks
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ajalehed.
Ajalehed. Foto: Peeter Langovits

«Jahe september. Reklaamiandjad «armastavad» Postimeest ja Äripäeva, kuid põgenevad Eesti Ekspressist ja Päevalehest,» kirjutab meediaanalüütik Toomas Leito oma igakuises ajalehtede reklaamituru ülevaates.

Eelmise aasta septembriga võrreldes vähenes viie juhtiva lehe reklaamimaht 59 külge ehk 7 protsenti, moodustades 776 külge. Reklaamikäive vähenes 55 000 eurot ehk 4 protsenti ja kokku müüsid lehed reklaami 1,2 miljoni euro eest. Arvestades seda, et Eesti Ekspress ilmus tänavu septembris neli korda, mullu aga viis korda, siis lisanumbri elimineerides saame languseks vaid ühe protsendi. Lehtede veebireklaami käive kasvas 14 protsenti.

«Suurepärasele tulemusele augustis järgnes reklaamituru jahenemine septembris,» kommenteeris Leito. «Tõsi, võrdlusalus oli ka kõva, sest eelmisel aastal oli september hea reklaamikuu. Viimase aja reklaamiturgu iseloomustabki suur kõikumine ja ebastabiilsus.»

Leito sõnul on üllatav, et personaliotsingu reklaami pool oli nõrk, sest pärast suve peaks kaadri värbamine olema aktiivne. «Liikuma on hakanud kinnisvaraturg, kuid lehtedes reklaamimaht pole suurenenud. Autoreklaami on veerandi võrra vähem, miinuses oli ka reisi ja tervise reklaam (vastavalt -35 ja -11 protsenti),» ütles Leito. «Ehitusreklaam elavnes jõuliselt: +34 protsenti. Varjusurmast on üles ärganud ka sisustusreklaam.»

Vankumatult on turuliider Postimees, taas tegi hea tulemuse Äripäev.   

Mullusega võrreldes suurenes reklaamimaht Postimehes 2 ja Äripäevas 1 protsent, teistes lehtedes vähenes: Õhtuleht -6, Eesti Päevaleht -9 ja Eesti Ekspress -25 protsenti. Ka käive kasvas lehtedest vaid Postimehel ja Äripäeval.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles