Eesti viin võidutseb Indias

Moe peenviinavabriku juhatuse liikmed Marko Lastik (vasakul) ja Sven Ivanov näitavad tõestust sellest, et Eesti viina vastu on Indias huvi suur, kuid edu saavutamine suurriigis nõuab põhjalikku eeltööd ja palju kannatust.

FOTO: Peeter Langovits

Noorte India naiste seas on hundijalavesi populaarseim alkohol, viimased kolm aastat on oma turuosa Indias püüdnud ka Moe peenviinavabrik.

Esialgu püüti Indiasse müüa piiritust. Pärast mõningast uurimist selgus, et parem oleks Indiasse viia valmis viina, sest piirituse ja vee kokkusegamine tuleb eestlastel paremini välja.

Viinamüügi peamine sihtgrupp, kuhu kuuluvad 20–30-aastased, on Indias suur – umbes 495 miljonit inimest. «Ja miks mõelda väikselt?» küsis piiritusemüüja Estonian Spirit OÜ juhatuse liige Marko Lastik, kes on oma teiste ettevõtmistega seoses viimased 18 aastat India vahet sõitnud.

Suuremates India linnades elab 10–12 miljonit inimest, väiksemates nii viis kuni seitse miljonit ja kui ainult väike osa neist otsustab viina kasuks, on võit sellest pirakas. Näiteks noorte naiste seas on viin segatuna spraidi- või koolajoogiga alkohoolsetest kokteilidest üks populaarsemaid. Seda joovad Lastiku kinnitusel kõik, kes viina endale lubada saavad. 2010. aastal kasvas India viinaturg 15 protsenti aastas, sel aastal juba 31 protsenti.

Eesti viinatootjate jaoks on tegemist põneva turuga – esialgu on konkurente vähe, mistõttu saab end võrdväärsena asetada maailmas tuntud kaubamärkide kõrvale. «Mõistlik on minna sinna, kus pole ajalugu – kui viid India inimestele pudeli, teavad nad hägusalt Grey Goose’i, Absoluti,» rääkis Moe peenviinavabriku juht Sven Ivanov. «Kõik ülejäänud – Russki Standart, Finlandia Vodka, Smirnoff – on India pilguga vaadates samasugused kaubamärgid nagu Eestis toodetud Silver Swan,» selgitab ta.

Esialgu teeb Indias viinale silmad ette viski, mida joovad peamiselt vanemad inimesed. 

Tagasi üles