Uuring: nutitelefonides kuvatav reklaam ununeb kiiresti

Kalev Aasmäe
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nutitelefon.
Nutitelefon. Foto: AFP/SCANPIX

Kuigi mobiilsele keskkonnale suunatud reklaamimüük on näitamas võimsaid kasvunumbreid, ei ole kuvatavad reklaamid värske uuringu järgi tarbijatele kuigi meeldejäävad.

Reklaamiteenuse pakkuja Azullo poolt Suurbritannias 1014 nutitelefoni kasutaja seas läbi viidud uuringu tulemuste kohaselt ei suutnud 79 protsenti küsitletutest meelde tuletada ühtegi neile viimase kuue kuu jooksul nutitelefonides kuvatud konkreetset reklaami, vahendab The Next Web.

53 protsenti küsitletutest ei suutnud nimetada ka ühtegi reklaamitud brändi ega toodet, 39 protsenti nimetasid reklaame liiga moonutatuteks ja segasteks, et aru saada, millise teenuse või toote pakkumisega on tegu.

86 protsenti nendest 21 protsendist küsitletutest, kes mäletasid mingit konkreetset kuvatud reklaami, väitsid, et see ei mõjutanud neid seda toodet ega teenust ostma ega tarbima.

Reklaamifirma Respondi kaasasutaja Guy Cooksoni sõnul seisneb mobiilireklaamide vähene efektiivsus reklaamitegijate laiskuse taga.

«Suurem osa reklaamiformaate on otse arvutikeskkonnast üle võetud. Bännereid surutakse väiksematele pindadele, mistõttu kannatab nende sõnumi selgus. Mobiilne andmeside on üldjuhul interneti püsiühenduse kiirustest tunduvalt aeglasem, mistõttu laevad erinevad keerulisema graafilise lahendusega reklaamid liiga kaua aega,» kommenteeris Cookson.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles