Reola Gaas loob üle-eestilise vedelgaasitanklate võrgu

Kalev Aasmäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vedelgaasitankla.
Vedelgaasitankla. Foto: AS Reola Gaas

AS-i Reola Gaas eestvedamisel rajatakse Eestisse kahe aasta jooksul kogu Eestit kattev vedelgaasitanklate võrk, mis peaks tänu madalamale hinnale ja suuremale keskkonnasõbralikkusele pakkuma alternatiivi bensiinile ja diislikütusele, teatas ettevõte.

Reola Gaasi tegevjuht Jaanus Mumm ütles, et vedelgaas on tänasel kütuseturul oluline alternatiiv just  madala hinnataseme tõttu, olles 40-45 protsenti odavam diislist ja bensiinist ning seda kogu Euroopas.

Vedelgaasile kui uuele alternatiivkütusele üleminekut võiksid pidevalt kasvavate kütusehindade valguses kaaluda teiste hulgas jäätmefirmad, teehooldusettevõtted, veo- ja transpordifirmad ning erinevad tootmisettevõtted, tõi Mumm näiteks.

Ta lisas, et seadmeid paigaldatakse nii uutele kui ka kasutatud veokitele ning diiselgaasiseadme paigaldamisel ei pea ümber ehitama ühtegi mootori mehaanilist osa. Diiselmootor kasutab gaasi paralleelselt koos diisliga.

«Iga sõiduki puhul hinnatakse gaasiseadme paigaldamise tasuvust ja kütusekulu kokkuhoidu eraldi, aga senisele praktikale tuginedes võib kinnitada, et gaasiseadme investeering tasub ära juba 70 000 – 80 000 km läbisõidu järel. Ajaliselt on see umbes 8 kuni 10 kuud,» rääkis Mumm.

Vedelgaasi laialdasem kasutamine autokütusena säästab lisaks rahale oluliselt ka keskkonda. «Täna on suurimad õhusaastajad linnades erinevad raskeveokid, prügiveoautod, teehooldajad ja sõiduautod ning transpordist tekkivad heitgaasikogused moodustavad ca 12 protsenti Eesti kasvuhoonegaaside heitkogusest,» väitis Mumm.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles