Elektrimüük muutub sukkpükste pakkumiseks

Andrus Karnau
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Latvenergo elektrimüügi direktor Dāvis Skulte (vasakul) ja Elektrum Eesti juht Raivo Videvik andsid eile Tallinnas pressikonverentsil teada ambitsioonikast plaanist leida pärast elektrituru avamist Eestis tuhandeid uusi kliente, kellest suurem osa ostis varem elektrit Eesti Energialt.
Latvenergo elektrimüügi direktor Dāvis Skulte (vasakul) ja Elektrum Eesti juht Raivo Videvik andsid eile Tallinnas pressikonverentsil teada ambitsioonikast plaanist leida pärast elektrituru avamist Eestis tuhandeid uusi kliente, kellest suurem osa ostis varem elektrit Eesti Energialt. Foto: Mihkel Maripuu

Energiafirmad hakkavad sel sügisel Eestis oma kaupa pakkuma nii, nagu varem on müüdud sukkpükse, õlut või poliitikuid valimiskampaaniate ajal. Midagi sellist pole Eestis varem juhtunud.

Tuleva aasta algusest pole elektrimüük enam Eesti Energia ja veel mõne väiksema firma monopoolne õigus. Üks tõsisemaid uusi tulijad Eesti elektriärisse on Läti firma Latvenergo, kes eile alustas müügikampaaniat.

Lätlased hakkavad elektrit pakkuma kaubamärgiga «Klõps». Eraisikutele on neli erinevat klõpsu ja kolm firmadele. Aktiivne, säästu, pere, kindel, muutuv, proovi, mugav klõps. Hindadest või muudest tingimustest ei rääkinud Latvenergo sõnagi. «Oktoobris,» lubas Latvenergo Eesti haru juht Raivo Videvik.

Latvenergo partner elektrituru hõivamise kampaanias on reklaamiagentuur Taevas Ogilvy.

Viimase juht Rein Iida ütles, et Elektrumi logo tuli mujalt, aga Taevas on Latvenergo partner Balti riikides. Tema sõnul ei ole «Klõps» elektritoote nimena kindlasti juhuslik, nime valikut toetavad uuringud.

«Elekter on absoluutselt uus toode turul,» ütles Iida. «Kellelgi pole kogemust, keegi pole varem ostnud elektrit.»

Kui välja jätta ehk Eesti Energia rohelise elektri paketid, mille hind pisut kõrgem tavalistest ja mida vabatahtlikult võis valida, pole Eestis elektrit varem jaekaubana müüdud. Nii tulebki ilmselt leppida sellega, et hinnast tähtsam on teadmine, et inimene võib sõlmida lepingu meelepärase kuvandiga firmaga.

Latvenergo elektrimüügi direktor Dāvis Skulte ütles, et nende suurim konkurent Balti riikides on Eesti Energia.

«Selleks et avatud elektriturul võistelda kodumajapidamiste ja väikeste äride pärast, on vaja laiaulatuslikku klienditeenindust ja infrastruktuuri tuge ning tugevat brändi,» lausus ta.

Skulte kinnitusel panustavad nad Eestis klienditeeninduse loomisse. Ta märkis, et Latvenergo soovib pärast elektrituru avamist Eestis leida tuhandeid uusi kliente, kellest enamik ostis varem elektrit Eesti Energialt, ja kasvatada elektrimüügi siinsel turul seitsmelt protsendilt 20 protsendile.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles