Lõksud, mida rahvusvahelises äris peaks vältima

Kristina Traks
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Esimese vastutulijaga ei maksa kohe lepingut sõlmida.
Esimese vastutulijaga ei maksa kohe lepingut sõlmida. Foto: SCANPIX

«Ära lase klientidel end juhtida,» ütles pikaajalise rahvusvahelise kogemusega ettevõtja Arne Stand JCI Estonia konverentsil Check-IN. «Paljud ettevõtted teevad seda ja paljud on selle üle uhked, kuid ära seda kunagi tee.»

Strand ütles, et olles liialt «costumer led» ei märkagi me enam seda, mis toimub turul üldiselt ja mida teevad need ostjad, kes ei ole meie kliendid. «Turg peab juhtima ettevõtet, mitte tema enda kitsas kliendisektor,» lisas ta.

Lisaks sellele näpunäitele andis Strand veel hulgaliselt nõuandeid, mida pidada silmas rahvusvahelist äri ajades.

Enesekindlus. Enesekindel peab olema, aga sellega tasub olla siiski ettevaatlik. Alati peab arvestama, et see, mis koduturul toimub suurepäraselt, ei pruugi välisturul üldse toimida

Iga töötaja on investeering. Võtmeküsimus inimeste puhul ei ole mitte see, kuidas neid motiveerida, vaid see, kuidas hästi motiveeritud töötajad töötaksid nö ühes suunas. Ära looda leida erilisi inimesi, aga tavalistelt inimestelt suurepäraseid saavutusi võib küll oodata.

Segmenteeri hoolikalt. Segmenteerimine on strateegias oluline osa ning seda tuleb teha väga hoolikalt. Kui sa ei paiguta oma äri õigesse segmenti, jäävad sul märkamata ohumärgid. Näiteks raudteeäri konkurendid ei ole vaid teised raudteeärid, vaid kogu transpordisektor. Vaata äri laiemalt, kui oma kitsas valdkond.

Kaitse oma brändi ja toodet. See on minu tungiv soovitus! Sul võib olla suurepärane toode, aga kui see on kaitsmata, teeb suurem konkurent selle järgi ja ega sul ei olegi siis enam midagi eriti teha

Rahavoog on finantside A ja O. Kasum ei loe, loeb rahavoog. Ma olen väga mures, kui näen ettevõtteid, kes kasvavad liiga kiiresti.

Ära vali partnerit lihtsalt meeldivuse põhjal. Mitte kunagi ära kohe torma lepingut sõlmima, kui keegi lihtsalt koputab su uksele ja tahab lepingut sõlmida. Õpi alati seda turgu enne tundma. See võib olla õige partner, aga võib ka mitte olla. Liiga sageli langevad firmad selle lõksu.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles