India turule minekuks on vaja kohalikku partnerit

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elevandipeaga jumal Ganesha
Elevandipeaga jumal Ganesha Foto: SCANPIX

India turu  vallutamisel kulub Kehra paberivabriku nõukogu liikme Sunil Marwahi sõnul esialgu kindlasti ära kohalik äripartner, kes turgu mõistab.

«Iga turu puhul on alguses väga raske kõike teada,» rääkis Marwah IATTO foorumil Tallinnas.

India näol on tegemist aga väga põneva turuga, mis on tänu suurele kodumaisele tarbimisele kriisist suhteliselt puutumata jäänud.

Riigi rahvastik on väga noor ning erinevalt Euroopast elanike keskmine vanus lähiaastatel langeb. India on viimase paarikümne aasta jooksul ka tublisti muutunud: põllumajandusmaast on saanud riik, kus 50 protsenti sisemajanduse kogutoodangust tuleb teenindusest.

India puhul võib Marwah sõnul positiivse poole pealt välja tuua veel väga avatud erasektori ja suhteliselt soodsa tööjõu, seda isegi tehniliste alade puhul.

Samas on bürokraatia riigis väga aeganõudev, infrastruktuur jätab väga palju soovida, varimajandus vohab ja kohtusüsteem võib olla väga aeganõudev.

Kindlasti ei maksa kahe silma vahele jätta ka kohalikke erinevusi, näiteks Delhis ja Hyderbadis on ärikeskkonda rohkem organiseeritud. Samuti on suured erinevused sektorite lõikes, näiteks tarkvara ja farmaatsiasektor on teistest investorisõbralikumad.

Marwah' sõnul ei maksa eeldada, et Indias miski väga sujuvalt läheb. Aga kui Indias on juba kanda kinnitatud, tasub see ennast kindlasti ära.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles