Talv kahandab Tallinnast väljalendamise võimalusi

Gert D. Hankewitz
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Iirlaste Ryanair hakkab tuleval talvel Tallinnast lendama vaid kolme sihtkohta: Londonisse, Oslosse ja Milanosse.
Iirlaste Ryanair hakkab tuleval talvel Tallinnast lendama vaid kolme sihtkohta: Londonisse, Oslosse ja Milanosse. Foto: Mihkel Maripuu

Talveperioodiks valmistuvad lennufirmad vähendavad Tallinnast väljalendamise võimalusi – eile kinnitas Ryanair, et jätab alles vaid kolm sihtkohta kümnest. Alles jäävad Londoni, Oslo ja Milano ning kinni pannakse Stockholmi, Barcelona, Frankfurdi, Manchesteri, Düsseldorfi, Dublini ja Bremeni liin.

Varem on sügiseti sarnased plaanid olnud ka teistel lennufirmadel, ent kuna lennufirmade ametlikud plaanid saabuvad oktoobri alguses, ei tahtnud Tallinna lennujaam eile välja öelda, mitu sihtkohta ja lendu kokku ära kaovad.

Ryanairi Põhjamaade ja Baltikumi turundus- ja müügijuht Elina Hakkarainen kinnitas, et firma loodab tuleva aasta kevadel osa liine taasavada. Kindlaid lubadusi ta selle kohta aga ei andnud.

Möödunud talvel lendas Ryanair viide sihtkohta rohkem kui tänavu. Hakkarainen põhjendas, et firmal pole tänavu võimalik neil liinidel kütuse kõrge hinna tõttu piisavalt odavate piletitega lennata.

Samas jätab ettevõte alles enamiku lende Riiast, kärpides kolm sihtkohta ja avades kaks uut. Riia eelistamine on Estonian Airi endise juhi Andrus Aljase sõnul loogiline, kuna riik on suurem ja lendajaid rohkem.

«Eestlane sõidab tõenäolisemalt Riiga Ryanairiga lendama kui lätlane Tallinna,» märkis Aljas. Tallinna osa liinide allesjätmine annab tema sõnul siiski lootust, et suvel mõned sihtkohad taastatakse.

Sama loodab ka Tallinna lennujaam, sest ettevõttel on projekteerimisel uus odavlennufirmadele mõeldud reisiterminal. Lennujaama kommunikatsioonijuhi Lauri Linnamäe kinnitusel minnakse selle plaaniga edasi. «Inimesed tahavad järjest rohkem ja järjest soodsamate hindadega lennata,» rääkis ta. «Selle trendi muutumisele küll miski ei viita.»

Samas on Ryanair suurim Tallinnast lendav odavlennufirma. Kui nende panus ära kaob, jääb alles veel Easyjet. Linnamäe sõnul tehakse praegu tööd ka teiste odavlennufirmade siia meelitamiseks, ent tulemusi veel ette näidata pole.

«Üks terminal Tallinna lennujaama vajadusi varsti enam ära ei rahulda,» kinnitas Linnamäe.

Lennundusspetsialist Toomas Petersoni sõnul on märgata, et Ryanair avab hooga uues kohas palju sihtkohti, ent teatud aja pärast hakkab tulutuid liine kinni panema. «Ryanairile ongi omane pidev ja paindlik turu otsimine vastukaaluks klassikalisematele, nn soliidsematele firmadele,» kinnitas ta.

Samas loodab Ryanair pidevalt, et neid näiteks lennujaamamaksudega kuidagi eelistatakse, ent Tallinna lennujaam on lubanud seda mitte teha.

Talvisele lennugraafikule üleminek tähendab ka näiteks seda, et Saksamaale jääb lendama vaid üks firma – Lufthansa. Estonian Airi piletisüsteemist talveks enam Hannoveri-lende broneerida ei saa.

Aljase sõnul ongi Saksamaa sihtkohad lennufirmade jaoks kahjumlikud, kui Lufthansa välja arvata. «Berliin on huvitav sihtkoht, Saksamaa pealinn, ja tundub, et nõudlus on täiesti olemas, aga Estonian Airi aegadel Berliini lendu küll plusspoolele ei saanud,» rääkis ta. «Väga ei usu, et keegi hakkaks lähiajal sel suunal lendama.»

Ryanair Eestis
•    Ryanair lendab Tallinna 2010. aasta detsembrist.
•    Alguses lennati siit seitsmesse sihtkohta, hiljem kümnesse.
•    Ryanairi lendude osakaal Tallinna lennujaamas oli mullu 20 protsenti, millega oldi teisel kohal (esimene oli Estonian Air 33 ja kolmas Air Baltic 10 protsendiga).

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles