Asmann: SEB üritas mind kinni hoida küll

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti Raudtee juht Ahti Asmann oma kabinetis.
Eesti Raudtee juht Ahti Asmann oma kabinetis. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Reedel kogu perega Ukrainast Eestisse kolinud ja täna esimest tööpäeva Eesti Raudtee uue juhina alustanud Ahti Asmann ütleb, et pole veel jõudnud kontori ja töökaaslastega tutvuda. «Kabinet on mul küll väga suur,» märgib kogu tööelu SEBi (varem Ühispank) süsteemis võtmekohtadel töötanud mees tagasihoidlikult.

Järgneb intervjuu Eesti Raudtee uue juhi Ahti Asmanniga.

Pangandus on kindlasti huvitav valdkond, kuid kas ka raudtee?

Kindlasti on. Ei maksa arvata, et raudtee koosneb vaid rööbastest. Pigem räägime me ikkagi logistikasüsteemist ja selles võtmes on see juba ainuüksi Eesti asendi poolest huvitav paik.

Tõsi, mul pole raudteespetsiifilisi teadmisi ja ma ei saa end võrrelda nende inimestega, kes on siin 20 aastat töötanud, kuid ma usun, et suudan siia tuua värsket vaadet ja asja näha värske väljapoolt tulnud inimese pilguga. Olen küll töötanud ühes pangas, kuid see ei tähenda, et tegin koguaeg samu asju. Olen üle elanud väga erinevaid aegu, kriise, buume. Pidanud kasvatama, kahandama, müüma...

Kas raudtee mõneti nõuka-aegne kuvand teid ei hirmuta?

Ei hirmuta ja ma ei usu, et siin mingit globaalset probleemi oleks. Võtmekoht on investeeringud. Ronge võiks ka oluliselt rohkem sõita, näiteks täna sõidab 14 kaubarongi, aga võimsust raudteel jätkuks 40le.

Mis kasu on Ukraina pangajuhi kogemusest Eesti Raudtee juhtimisel?

Raudteefirma peamised partnerid on idas, mul on tänu tööle Ukrainas arusaam, kuidas neis kultuurides ettevõtted toimivad. Asjad töötavad seal teistmoodi. Mitte kuidagi halvasti, vaid lihtsalt teistmoodi kui meil.

Vene keele oskus on väga oluline, Eesti Raudteed ei saa juhtida ilma seda keelt oskamata.

Kas SEB teid kinni hoida ei üritanud?

Jah, tehti küll ettepanek pangas tööd jätkata, kuid mul oli huvi valdkonda vahetada. Olen ju 18 aastat samas süsteemis töötanud. Vaatasin juba mõnda aega avarama pilguga ringi, kuid samas ei välistanud ka töö jätkamist pangas. See ei olnud tingimata eesmärk, et pangast lahkuda.

SEB müüs Ukraina äri maha ning minu töö sai seal otsa. Oleksin nagunii Eestisse kolinud. Juhuste kokkulangemisel aga avanes võimalus tulla Eesti Raudteesse.

Eesti Raudteesse tulemine on siis kui pehme maandumine mõnusas riigifirmas?

Kindlasti mitte! Kuigi omanik on riik, on see ju ikkagi äriettevõte. Ei, töö Eesti Raudtees ei ole pehme maandumine. Vähemalt mul selliseid illusioone küll pole.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles