Eesti Raudteed juhib tänasest Ahti Asmann

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ahti Asmann
Ahti Asmann Foto: Mihkel Maripuu

Eesti Raudtee nõukogu valis eile uueks ettevõtte juhatuse esimeheks senise SEB Ukraina juhi Ahti Asmanni, kes alustas täna esimest tööpäeva.

Ettevõtte nõukogu esimees Taavi Madiberk ütles, et 18 aastat SEB Pangas (Eesti Ühispangas) töötanud Ahti Asmann on kogenud rahvusvahelise suurettevõtte juht ning tänu kolmeaastasele SEB panga Ukraina juhina töötamisele tunneb läbi ja lõhki ka idaturu eripära.

Ahti Asmanni sõnul on Eesti Raudtee lähiaja kolmeks suuremaks eesmärgiks Euroopa Liidu tõukefondide toel lõpule viia raudteetaristu rekonstrueerimine, kvaliteetse ja jätkusuutliku kauba- ja reisiveoliikluse kvaliteedi tagamine ning valmisoleku loomine Rail Balticu projekti elluviimiseks.

Uus juhatuse esimehe sõnul on Eesti Raudtee raudteeliikluse kiiruse, mugavuse ja ohutuse tõstmiseks viimasel viiel aastal väga jõuliselt investeerinud, mis loovad vajalikud tehnilised eeldused kvaliteetseks reisijate- ja kaubaveo teenindamiseks. «Nüüd on tarvis moderniseeritud raudteevõrk efektiivselt koormata. Ettevõtte eduka majandamise võti seisneb kasutamata läbilaskevõimele rakenduse leidmisel. Eesti Raudteel on professionaalne ja pikajalise kogemuse ning traditsioonidega kollektiiv, kellele on mu edaspidises töös hea toetuda,» märkis Asmann.

Tema sõnul on tänavu vähenenud kaubavoogude valguses Eesti Raudteel on oluline tagada stabiilne ning konkurentsivõimeline kaubaveo keskkond ning aktiivne roll rahvusvahelises logistikakanalis. Raudteetaristu efektiivsema kasutuse nimel on vaja koos kaubaveooperaatoritega teha tõhusat koostööd ja olla eestkõneleja koostöös 1520mm raudteevõrgustiku teiste partnerriikidega, et suurendada Eestit läbivaid kaubavooge.

Eesti Raudtee peab olema valmis aktiivselt osalema Rail Balticu projekti edasiviimisel, kus lisaks Euroopa Liidu suunalisele tööle, seisab ees Balti partneritega parimate koostöövormide leidmine kuni uue raudteeliini valmis ehitamise ja parima kasutuse tagamiseni.

Tänasest tegutsevad raudteetaristut majandav Eesti Raudtee ja EVR Cargo riigile kuuluvate majandusministeeriumi haldusalas olevate iseseisvate ettevõtetena, millega jõudis lõpule kaubavedude lahutamine taristuettevõttest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles