Miks mõnes firmas töötajad ei püsi

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Töötajatele ei meeldi tunne nagu oleks nad üksi jäetud.
Töötajatele ei meeldi tunne nagu oleks nad üksi jäetud. Foto: SCANPIX

Kui keegi lahkub sinu firmast seetõttu, et suurem konkurent ostis ta üle, võid ennast õnnitleda suurepärase töötaja kasvatamise puhul. Sellisel puhul polegi just palju, mida saaksid teisiti teha.

Kuid enamik inimesi ei lahku firmadest niimoodi, kirjutab Forbesi kaasautor Erica Andersen. Ettevõtted, kus inimesed püsivad, kohtlevad neid kui väärtuslikku vara. Siin on mõned ideed, kuidas seda teha. Kõik need neli soovitust on tegelikult aspektid, mis nõuavad head juhtimist ning ettevõttekultuuri, mis väärtustab ausust, selgust ning inimeste pidevat head kohtlemist.

Kaasa neid! Inimesed, eriti suurepärased töötajad, tahavad tunda, et nad on osa ettevõttest. Siin on firmadel kaks lihtsat võimalust, kuidas seda töötajatele pakkuda: hoia neid uudistega kursis ja anna neile võimalikult suur otsustamisvabadus.

On elementaarne jagada töötajatele infot ettevõtte kohta õigeaegselt nii, et nad ei peaks lugema mõnd ennast puudutavat uudist lehest. Teiseks kaasa neid otsustusprotsessi igal pool, kus vähegi võimalik. Küsi töötajate arvamust ja reageeri sellele, mida sa kuuled.

Toeta! Ettevõtetes, kus inimesed püsima ei kipu, tunnevad töötajad end üksijäetuna. Näiteks üks minu sugulane on oma kauaaegsel töökohal pidanud ülemusega kokku vaid kuus vestlust, kolm neist telefonitsi. Sellises olukorras on sõnum töötajale on lihtne: tee oma tööd ja ära tüüta mind! Ta otsibki uut töökohta.

Töötajaid võib toetada mitmel moel, kuid kõige suuremat mõju avaldab see, kui hoolid nende edust, tead, millega nad tegelevad, lood võimalikult parema töökeskkonna, tunned huvi nende tööalaste lootuste suhtes ja leiad viise, kuidas nad saaksid tööalaselt areneda.

Töö sisu on oluline. Head töötajad tahavad väljakutset. Ettevõtetes, kus töötajad ei ole prioriteet, on töö sisu enamasti määratletud vaid ettevõtte vajadustest lähtuvalt ning töö tuleb ära teha ettenähtud viisil. Ettevõtetes, kus hinnatakse töötajaid, tehakse aga suuremaid jõupingutusi, et sobitada töötaja kirgi ja sobivust töökoha nõuetega. Sellised ettevõtted julgustavad ka oma töötajaid leidmaks paremat, kiiremat ja efektiivsemat viisi asjade ära tegemiseks.

Tunnusta nende panust! Mulle väga kallis inimene lahkus äsja oma töökohast, kus ta oli töötanud kuus aastat väga väikese eelarve ja ei mingi toetuseta juhtkonnalt. Tal polnud aimugi, kas keegi üldse märkas, et ta ameti maha pani. Enamik inimesi tahavad olla hinnatud ja soovivad, et nende töid ning tulemusi märgataks. Ehk et ole teadlik sellest, mida su inimesed teevad ja anna ka teada, et oled neile panuse eest tänulik.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles