Kas Baltikale koidab viimaks uus ja helgem tulevik?

Ines Kuusik
, suvereporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Illustratsioon: Andres Haabu

«Mul on praegu enam-vähem selline tunne, nagu ma arvan, et oli Gerd Kanteril pärast kvalifikatsiooni teist heidet. Aga me kõik ju mäletame, mis edasi sai,» alustas Baltika juhatuse esimees Meelis Milder oma kõnet teisipäeval Montoni kaubamärgi sünnipäevaõhtul uusi sügiskollektsioone esitledes.

Kaks päeva hiljem teatas Baltika, et jõudis tänavu teises kvartalis üle pika aja kvartalikasumini, ehkki poolaasta lõikes on ettevõte endiselt kahjumis. Suurimaks küsimuseks on see, kas tänavune aasta võib raskeid aegu üle elanud Baltikale osutuda murranguks.

Et viimane aastakasum jäi 2007. aastasse, on Baltika pidanud ettevõtte nelja kahjumis oldud aasta jooksul veel peal püsimiseks kõvasti vaeva nägema: aktsionäridelt on emissioonide kaudu juurde küsitud kümneid miljoneid eurosid.

Tänavu aprillis otsustasid aktsionärid kogunenud puhaskahjumi katmiseks viimaks aktsiate nimiväärtusest lõviosa, pea 18 miljonit eurot, lõpuks lihtsalt maha kirjutada.

Lisaks emiteeris Baltika juunis juhtkonnale, töötajatele ja teistele seotud isikutele ligi
1,5 miljoni euro eest kolmeaastaseid võlakirju, juulis müüs ligi 13,6 miljoni euro eest maha oma Veerenni tänaval asuva ajaloolise peahoone ja maa, mis võimaldas samas võtta Swedbankilt uusi investeerimislaene.

Tänavu teises kvartalis saavutatud 572 000 euro suurune puhaskasum mõjub seega üle pika aja lootust sisendava märgina ka ettevõtte äritegevuse osas. «Kuna oleme öelnud välja selle aasta eesmärgiks kolm miljonit [eurot] EBITDA-d (kulumieelne ärikasum – toim), siis praegu piirduksime kommentaariga, et oleme ennetavas graafikus,» kommenteeris Milder võimalikku kasumiootust.
Konkurents rõivaste jaemüügiäris on tihe. Baltikumi rõivaäri absoluutseks turuliidriks on Leedu Apranga Grupp, kes vahendab Zarat, Mangot, Hugo Bossi ja paljusid teisi brände.

Ehkki Baltika on Balti riikides Apranga järel suuruselt teine moekaubandusettevõte, on vahe turuliidriga nii suur, et turuosast ei ole Milderi sõnul isegi mõtet rääkida. «Otseselt me ei võistle kellegagi – peaasjalikult iseendaga,» lausus ta.

Tulevikus plaanib Baltika avada kümneid uusi poode ja arendada müüki e-poodide kaudu. Aktiivsed läbirääkimised käivad ka frantsiiside pakkumise osas, mille vastu tuntakse Milderi sõnul huvi eelkõige Venemaal, aga ka Lääne-Euroopas. Baltika aktsia tõusis eile kasuminumbri avaldamise järel päevaga 8,11 protsenti ehk 0,53 euroni.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles