Neste viis kütuseturu võitluse väiksematesse piirkondadesse

FOTO: Pm

Neste eestvedamisel on kütusefirmad pärast jaanipäeva järsult kahandanud mootorikütuste jaemüügimarginaale (juurdehindlusi), ettevõtte sõnul on hinnavõitlus viidud piirkondadesse.

Postimehe arvutuste kohaselt olid Neste automaattanklates keskmised marginaalid eelmise aasta lõpus ja selle aasta esimesel poolel üheksa kuni üksteist senti liitri kohta, alates jaanipäevast on need langenud aga viie kuni seitsme sendini liiter.

Küsimusele, kas Neste on alustanud taas hinnavõitlus, vastas Neste Oili peadirektor Ivar Kohv, et oleneb millisel ajahetkel ja millise jaama jaehindadega hulgihindu võrrelda.

«Sel aastal on suurem hinnavõitlus võtnud pigem piirkondliku vormi, millele on kindlasti kaasa aidanud meie uue välisilme saanud jaamade taasavamiste puhul toimuvad sooduskampaaniad,» ütles ta.

«On olnud hetki, kus ligi 20 Neste jaamas on hinnad tavatasemetest kuni kuus senti madalamad ehk kauplesime omahinna piiril,» lisas Kohv.

Neste Oili peadirektori sõnul muutuvad sisseostuhinnad iga päev, jaehindu kogu ketis korrigeeritakse aga siis, kui muudatus ühes või teises suunas on püsivam.

«Lisanduvad juba mainitud pea igapäevased piirkondlikud hinnamuudatused, mis on tingitud kohalikust konkurentsist, mistõttu on ka meie juurdehindluse osa erinevatel hetkedel erinev nii toodete kui ka jaamade lõikes,» ütles Kohv ja kinnitas, et aasta keskmisena peab Neste kodulehel toodud marginaal viis kuni kuus senti liitrilt endiselt üsna hästi paika.

Mullu märtsis alustas Neste mootorikütuste jaeturul hinnasõda, mille tulemisena langes marginaal ühe-kahe sendini liitri kohta. Suhteliselt madalad olid need veel eelmisel suvel, aga sügiskuud tõid kaasa nii marginaalide kerkimise kui ka mootorkütuste jaehindade tõusu.

Ehkki uuringufirma Wood Mackenzie andmeil on mootorikütuste jaeturu liidriks Statoil, on hindade dikteerija olnud viimased tosinkond aastat Neste. Statoil on viimaste aastate jooksul küll mitmel korral üritanud hindu dikteerida, aga need katsed on ebaõnnestunud ja konkurendid pole kaasa läinud.

Nii tõstis Statoil märtsi alguses kütuste liitrihinda kolme sendi võrra, aga kuna konkurendid nii suure hinnatõusuga kaasa ei läinud, piirdus nüüd juba Kanada jaemüügiketile Couche-Tard kuuluv Statoil 1,5-sendise hinnatõusuga.

Statoili samasugune ebaõnnestunud katse hindu dikteerida toimus eelmise aasta detsembris ja 2010. aasta juunis. Samasuguseid katseid on toimunud veelgi.
Statoil ise on Postimehele öelnud, et nende ambitsioon ei ole hindade dikteerimine.

Tagasi üles