Ford protesteerib ELi vabakaubandusleppe peale Jaapaniga

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sõiduautost Ford varastati kolm mobiiltelefoni laadijat ja plastikust tööriistakast.
Sõiduautost Ford varastati kolm mobiiltelefoni laadijat ja plastikust tööriistakast. Foto: Jüri Rüsülainen/Valgamaalane

Ford Motor on «mures» ELi plaani pärast käivitada vabakaubanduslepingu läbirääkimised Jaapaniga. Vastutav volinik soovitab Euroopa autotootjatel mitte teha kaubandusest oma hädade «patuoinast».

ELi kaubandusvolinik Karel De Gucht adub leppes suurt tulu. Muuhulgas peaks tekkima üle 400 000 uue töökoha Euroopa kemikaalide, toiduainete, teenuste jms sektorites.

«Andkem endile aru: me vajame neid töökohti ja me vajame kasvu, arvestades praegust majanduskliimat,» ütles De Gucht Brüsselis ajakirjanikele.

Kuid läbirääkimistele – mis vajavad käivitumiseks liikmesriikide heakskiitu – punnib jõuliselt vastu Euroopa autotööstus.

Automeistreid muserdab nõudluse kängumine, esimese poolaastaga kukkus uute sõiduautode müük ELis ligi 7 protsenti.

PSA Peugeot Citroëni otsus sulgeda suur tehas Prantsusmaal on tõstatanud sarnaste sammude väljavaate üle kogu kontinendi.

Euroopa autotootjad kurdavad, et neil on väiksemal Jaapani turul vähe võita.

Ühtlasi on nad juba niigi vihased mullu Lõuna-Koreaga sõlmitud vabakaubanduslepingu peale – mis on toonud kaasa sealsete markide turuosa kasvu Euroopas.

Ford võttis valdkonna frustratsiooni kokku oma karmisõnalises pressiteates: «Meile teeb muret, et Euroopa Komisjon paneb keset tõsist majanduskriisi ette käivitada läbirääkimised Jaapaniga,» kirjutas firma.

«Ühekülgne kaubanduslepe, mis tooks turule importkauba laine – ilma sellele vastava ekspordita – kahjustaks veelgi Euroopa majandust.»

De Gucht ütles: «Me peame oma asjad ise korda ajama, sõltumata vabakaubanduslepetest. Ärgem üritagem kusagilt patuoinast otsida.»

Samal ajal, kui Euroopa autotootjad oma kaebusi kirja panevad, rõhutavad Korea ja Jaapani kolleegid seda, kuivõrd suur osa nende sõidukitest valmib Euroopa tehastes.

Copyright The Financial Times Limited 2012

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles