Olerexi turuosa paisub

Tõnis Oja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Illustratsioon: graafika: Silver Alt

Eesti ettevõtjatele kuuluv kütusemüüja Olerex on viimastel aastatel võimsalt käivet kasvatanud ja võitnud turuosa kütuste jaemüügiturul.

Kui Neste ja Statoili mootorikütuste jae- ja hulgimüügiüksused kasvatasid eelmisel aastal müüki 11 protsenti, siis Ole­rexi käive kasvas koguni 50 protsenti ehk 151 miljoni euroni. Olerex on suurendanud oma müüki stabiilselt juba aastaid – võrreldes 2005. aastaga on käive kasvanud üle viie korra, Statoili ja Neste käive on samal ajal kasvanud üle kahe korra, mis peaks tähendama, et Olerex on viimaste aastatega ka turuosa võitnud.

«Oleme kasvatanud käivet nii põhitegevusalal, mootorikütuste jaemüügis, kui ka hulgimüügis tänu mahukatele riigihangetele,» kommenteeris eelmise aasta tulemusi Olerexi turundusjuht ja üks ettevõtte kahest omanikust, Antti Moppel.

«Jaemüügis on kasvu võtmeks uued jaamad (2011. aastal avati neli ja suleti kaks jaama), kaupluste sortimendi laiendamine ja täiustamine ning uue jaemüügivõrgu kontseptsiooni edasiarendamine,» lisas ta.


«Mootorikütuste valdkonnas turuosadest rääkides tuleks teha selget vahet jae- ja hulgimüügi vahel,» ütles Statoili juht Kai Realo. «Statoil keskendub Eesti turul jaemüügile ning hulgimüügi alla lähevad vaid üksikud suuremad kliendid,» lisas Realo.

Kuna Eesti riik ametlikku statistikat mootorikütuste jaemüügituru ega ka hulgimüügituru kohta ei avalda, siis Statoili juhi sõnul on ainus usaldusväärne allikas Wood Mackenzie iga-aastane mootorikütuste jaemüügituru raport. «Selle raporti kohaselt on vähemalt viimasel viiel aastal püsinud jaeturul turuosad samas suurusjärgus,» ütles Realo.

Wood Mackenzie andmeil on mootorikütuste jaemüügi turuliider eelmise aasta lõpu seisuga 26,4 protsendiga Statoil, kellele järgneb 23,6 protsendiga Neste. Alexela Oil ja Olerex on vastavalt 14,5 ja 14 protsendiga kolmandal ja neljandal kohal, kusjuures Olerexi turuosa on aastaga kasvanud poole protsendipunkti võrra.

Nii Kai Realo kui ka Neste Eesti peadirektor Ivar Kohv kinnitasid nagu ühest suust, et konkurentsi mõttes oli eelmine aasta väga keeruline.

«Esimesel poolaastal jätkusid ulatuslikud maksupettused – turul valitses olukord, kus pea kolmandikul paaki jõudnud kütusest oli käibemaks tasumata,» ütles Kohv. Ta lisas, et eelmist aastat mõjutas ka hinnasõda, kus töötati planeeritust oluliselt madalamate marginaalidega. Samas jättis ta märkimata, et hinnasõja alustas Neste ise.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles