SMS-teavitamine maksab Elektrilevile 60 000 eurot aastas

Enn Tosso
, suvereporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elekter
Elekter Foto: Mati Hiis / Õhtuleht

Tänasest käivituv elektrikatkestustest teavitav SMS-teenus läheb Elektrilevile maksma 60 000 eurot aastas, ent toob kokkuvõttes säästu, kuna kõnekeskuse koormus väheneb.

Elektrilevi juhtimiskeskuse juhataja Taivo Tõnne ütles, et kogu süsteemi väljaehitamise maksumust on raske kogu arendustegevusest eraldi välja tuua, ent aastaseks kuluks hindas ta 60 000 eurot.

Klientidelt SMS saatmise eest raha ei küsita. Tõnne rõhutas, et süsteem vähendab kõnekeskuse koormust, mis toob säästu ning on ka klientidele mugav. «Me oleme Lätist mitu sammu ees,» rõhutas ta.

Ent miks on vaja klientidele saata SMS, et teavitada, kui neil pole elektrit? «On küsitud, et milleks saata kliendile SMS, kui ta näeb isegi, et tal elektrit pole. Põhjus on selles, et klient teaks, et meie teame, et tal ei ole elektrit ja tegeleme rikke likvideerimisega,» selgitas elektririkke-SMS projekti juht Rein Krüner.

Ühtekokku saadetakse kolm SMS-i: esimene siis, kui klient helistab või energiaettevõte ise näeb, et kliendil pole voolu; teine siis, kui rike on kindlaks tehtud ning kliendile öeldakse, millal elekter tagasi tuleb; kolmas siis, kui elekter on tagasi tulnud.

Krüner selgitas ka seda, et miks on tarvis siis kliendile SMS saata, kui tal vool tagasi on, ehkki klient näeb seda isegi. Tema sõnul on selleks kaks põhjust – esiteks võib olla nõnda, et vool tegelikult pole taastunud, ent Eesti Energia seda ei tea - siis teab klient, et peab uuesti helistama. Teiseks, kui näiteks klienti pole kodus, on tal hea teada, et rike on parandatud.

Uus teavitusviis laieneb ligikaudu 330 000 Elektrilevi kodukliendile üle Eesti. Teenuse piirkonnast jääb esialgu välja Tallinn, kus keerulisema elektrivõrgu tõttu plaanitakse lahendus välja arendada järgmises etapis, teatas Elektrilevi.

Elektrilevi juhatuse esimees Tarmo Mere lisas, et SMS-teavitus on klientidele igapäevaselt mugav, kuid eriti suurt abi näeb ta sellest tormiolukordades, kui rikketelefon on ülekoormatud ja inimesed ootavad infot oluliselt kiiremini, kui seda seni pakkuda oleme suutnud.

Elektrilevi rikketelefonile 1343 tuleb klientidelt aasta jooksul keskmiselt 360 000 rikketeadet ja –kõnet. Kui tavaoludes on kõnemahud väiksemad, siis kriisiolukorrad eristuvad drastiliselt: viimase jõulutormiga tuli rikkekõnesid ainuüksi 3 päeva jooksul 90 000.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles