Euroopa ei pääse autotehaste sulgemisest

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Autotehas
Autotehas Foto: SCANPIX

Fiati tegevjuht Sergio Marchionne hoiatas, et peab panema Itaalias kinni järjekordse tehase, kui ei suuda tõmmata alla tööjõukulusid.

Samal ajal näitavad märgid, et ka PSA Peugeot Citroën ja Ford Motor valmistuvad murdma «Euroopa tabu» ja asuma tehaseid sulgema – kuna müük on jonnakalt vilets.

General Motors on juba teada andnud, et pärast aastat 2016 suleb uksed Opelite tehas Saksa linnas Bochumis.

Marchionne ütles reporteritele, et automüük jääb Euroopas praegusele tasemele – ligikaudu 14 miljonit – veel kaheks-kolmeks aastaks.

«Kui selline on Euroopa nõudlus, siis on Itaalias vähemalt üks autotehas ülearu,» ütles Marchionne Torinos Fiat 500Li lansseerimisel.

Fiati juht plaanib panna Itaalia alakasutatud tehased USA jaoks Chryslereid tootma, kuna sealsed tehased on tänavuse nõudluse all lookas.

Et aga USA tarvis konkurentsivõimeliselt autosid valmistada, peab Marchionne saama kohalike ametiühingutega kaubale töötundide ja -harjumuste muutmise osas.

Marchionne on pidanud võitlust üks tehas korraga, järeleandmisi on ta tasustanud uute projektidega. Nii sai Pomigliano tehas endale kingituseks võimaluse toota uut Pandat.

Sulgemishoiatus võib puudutada Cassino tehast, mis pole veel paindlikkust üles näidanud.
Konsultatsioonifirma AlixPartnersi andmetel töötavad Itaalia autotehased – valdavalt Fiati omad – vaid 53-protsendilise võimsusega. Euroopa riikide seas on see madalaim tase.

Peugeot on kutsunud 12. juuliks kokku koosoleku ametiühingutega, kus tegevjuht Philippe Varin taotleb ilmselt sügavamaid kulukärpeid ja võib käia välja tehase sulgemise plaanid.

Firmasiseselt peetakse sulgemise kandidaadiks juba pikemat aega Aulnay tehast Pariisi külje all.
Ford Motor hoiatas läinud nädalal, et nende probleemid Euroopas on «struktuursed».

Ford korraldas oma tootmise Euroopas kümne aasta eest ringi ja on praeguse surutise käigus piirdunud tööpäevade kärpimisega tehastes, kuid nüüd räägitakse tehase sulgemisest.

Firma on keeldunud «spekulatsioone» kommenteerimast, kuid arvatavasti käib jutt ühest nende tehastest Saksamaal, kus tootmiskulud on kõrged.

Copyright The Financial Times Limited 2012

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles