Forbes – igav, aga väärikas

Andrus Karnau
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Majandusajakirja Forbes esimese eestikeelse numbri kaanelugu räägib miljardär Carlos Slim Helù elust.
Majandusajakirja Forbes esimese eestikeelse numbri kaanelugu räägib miljardär Carlos Slim Helù elust. Foto: Repro: Forbes

Uut ajakirja avanumbri järgi hinnata on ülekohtune, sest kindlasti pole tegijatel kõik õnnestunud nii, nagu tahaks. Vast poole aasta pärast saab selgeks, milleks on väljaande toimetus võimeline.


Eeldused on igatahes väga head. Forbes on tuntud rahvusvaheline ajakiri, millel ilmuvad juba Läti ja Vene väljaanded. Nii vene kui ka läti ajakirjanike lood koos ameeriklaste panusega peaks andma uuele ajakirjale sisu, mida siinsed majandusväljaanded järele teha ei suuda.

Liites rahvusvahelisele vundamendile eesti ajakirjanike säravad lood, sünniks ajakiri, mis ühendaks nii suurepärase ajakirjanduse kui ka eduka äriprojekti.

Muljetavaldav tiraaž

Eestikeelne Forbes täidab suure tühiku kohalikus meedias, sest siin on juba mõnda aega puudunud majandusajakiri. Eestis ilmub kord kuus Director, mis on peamiselt pühendunud pehmetele juhtimisteemadele.

Postimehe vahel tuleb kuus korda aastas Otsustaja, mis aga piiratud leviku tõttu üleriigilise majandusajakirja rolli täita ei suuda. Otsustajaga sarnane projekt on ka Eesti Päevalehel, kes ilmutab Ärilehte. Lisaks veel uus väljaanne Liidrite Lood, mida kammitseb kohustus olla Pärnu Konverentside kaasanne.

Eesti Forbes alustas muljetavaldava tiraažiga (20 000 eksemplari) ja üsnagi taskukohase kaanehinnaga (3 eurot). Loodetavasti kaanehind jääbki soodsaks.

Kui paar nädalat tagasi nägin reklaame, et Forbes on Eestis ilmuma hakanud, siis oletasin, et esinumbri kaanetäht on Jürgen Ligi või Ardo Hansson. Mõlema mehe otsustel ja sõnadel on Euroopas praegu kaalu. Kui ametnik ei sobi, siis ehk Sandor Liive või Priit Piilmann, Enn Pant või Fjodor Berman. Aga ei, kaanelt vaatas vastu hoopis turvaline miljardär Carlos Slim Helù. 69 miljardi dollari mees.

Äriliselt on ühe üsna läbikirjutatud miljardäri kaanele panek kindla peale minek. Äripäeva rikaste edetabelit müüakse näiteks omaette vihikuna, sedavõrd kuum kaup on teadmine, et Toomas Annuse varandus on tänavu x miljonit eurot suurem kui mullu.

Väärikas, kuid igav

Ärge saage valesti aru, rikkurite edetabeli koostamine on igati tähtis ja vajalik, aga ikkagi oleks oodanud, et Forbes andnuks panuse siinse majanduselu kajastamisse ja rahvusvahelise majanduse mõtestamisse Eesti vaatevinklist.

Ligi või Hanssonit polnud loomulikult kaanel, sest üle kahe aasta Euroopa majandust kägistavast võlakriisist ei rääkinud ükski lugu. Ühe loo sissejuhatuses vist midagi mainiti. Eesti Forbesi ajatud ajakirjalood võiks ilmuda ka näiteks kolme kuu pärast. Midagi ei muutuks.

Ajakirjanduse väärtuse määrab ikkagi ajakajalisus, mitte ajatus. Eesti ajakirjanike lugusid oli vaid kolm, lisaks mõned arvamuslood siinse eliidi käilakujudelt. Pigem igav kui mõtlemapanev, pigem väärikas kui lugemasundiv.

Kujundus oli ilus ja selge. Kolleegid selgitasid, et see polegi värskeim Forbesi disain, vaid hoopis ajakirja eelmine, juba «kantud kasukas», mida Eesti kujundajad kohandasid. Paaris kohas otsis silm pildiallkirja, aga üldmulje oli väga hea. Norida võiks, et vene nimesid peaks ikka eesti keele, mitte inglise keele reeglite järgi kirjutama.

Ootan siiski põnevusega järgmist numbrit, sest teist nii mahukat ja kvaliteetset majandusväljaannet siinmail pole!

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles