Uuring: sotsiaalvõrgustikud teevad teleri põnevamaks

, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Telerid
Telerid Foto: Toomas Huik

Elion ja EMT korraldasid mai lõpus suvisele meediatarbimisele keskendunud uuringu, millest selgus, et 69 protsendi vastanute jaoks on telerivaatamine tihedas seoses sotsiaalvõrgustike kasutamisega.

Näiteks leidis 22 protsenti, et sotsiaalmeedias telesaate kohta käiva arutelu jälgimine muudab saate vaatamise huvitavamaks ja 10 protsenti vastanutest ütlesid, et teavitavad oma sõpru või tuttavaid Twitteri/Facebooki kaudu vaadatavast filmist, vahendab Marketingi Instituut.

Suvisel ajal, mil viibitakse palju värskes õhus, kasutavad enamik vastanuid uusi televisiooni lisateenuseid selleks, et vaadata telerit telekavast sõltumatult: 22 protsenti vastanutest salvestab saateid, et neid endale sobival ajal vaadata, 24 protsenti kasutab järelvaatamise võimalust kanalite veebilehtedel või nutiTV-s ja 13 protsenti kasutab digitaalselt videolaenutust.

Elioni sisuteenuste juht Paul Kristjan Lilje ütles, et uuringu tulemused illustreerivad väga hästi peamisi televisioonituru trende ja väljendavad tarbijate ootusi. «Järgmine samm telesaadete sisu kommenteerimisest sotsiaalmeedias on sotsiaalne TV, mis tähendab lihtsustatult seda, et televisioonist saab interaktiivne meelelahutuskogemus, mis ühendab nii telesisu kui ka sotsiaalvõrgustikud ning mida saab tarbida teleriekraani ja mobiilide-tabletite-arvutite vahendusel. Jätkuvalt kasvava trendina soovivad inimesed ise otsustada, mida ja millal telerist vaadata.»

EMT andmeside- ja sisuteenuste juhi Ando Meentalo sõnul kinnitavad uuringu tulemused, et nii operaatorid kui telekanalid peavad üha enam mõtlema telepildi edastamisele mobiiltelefonis.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles