Osula: mujal maailmas on ühistransport erafirmadel

Gert D. Hankewitz
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hugo Osula.
Hugo Osula. Foto: Liis Treimann

Sebe omanik Hugo Osula ütles valitsuse tänast rongiotsust kommenteerides, et mujal maailmas on ühistranspordi korraldamine erafirmadele antud ning Eesti on ses osas erand.

«Võib-olla Eesti riigis arvatakse, et riik on nii võimekas ja teeb ise,» sõnas firmajuht, kes on varem avaldanud samuti huvi saada tuleval ja 2014. aastal saabuvate rongide opereerijaks.

Lähemalt ei tahtnud Osula valitsuse otsust kommenteerida, märkides vaid, et ettevõtjad kohandavad oma äri vastavalt keskkonnale. «Kui sa keskkonnatingimustega ja muutustega ei arvesta, siis sa lõpetad,» nentis ta.

Ka ei tahtnud Osula öelda, mis saab firma plaanides rongiärisse laieneda.

Valitsus otsustas tänasel kabinetiistungil, et järgmisel aastal saabuvad rongid antakse Elektriraudteele opereerida 2018. aastani perspektiiviga kuni aastani 2024. Aastal 2017 analüüsib valitsus uuesti, kas korraldada avatud konkurss kõigile võimalikele turuhuvilistele.

Elektriraudtee soetab Stadler Bussnang AG-lt kuus neljavagunilist ja 12 kolmevagunilist elektrirongi. Lisaks võtab Elektriraudtee kapitalirendile kuus kahevagunilist, kuus neljavagunilist ning kaheksa kolmevagunilist diiselrongi. Hankega soetatakse ka kõik vajalikud depooseadmed ning viie aasta varuosad kogu rongipargile.

Varasema info järgi maksavad 18 elektrirongi 1,25 miljardit krooni, millest 85 protsenti katab Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond ning 15 protsenti tasub riik. Stadlerilt tarnitavad diiselrongid hangib Elektriraudtee 20-aastase kapitalirendiga. Esimeses etapis soetatava 10 diiselrongi aastane renditasu on 85,2 miljonit krooni ning raha tuleb riigieelarvest. Lisaks jääb võimalus soetada täiendavalt veel kuni 10 diiselrongi.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles