Kas jalgpalli EM võidetakse jälle Adidase särkides?

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: http://www.imd.org/research/challenges/euro-2012-sports-brands-arturo-bris-willem-smit.cfm

On vaid üks erand, aasta 1992, mil Taani võistkond võitis jalgpalli EMi Hummeli särkides. Kõikidel teistel aastatel on Euroopa jalgpallikuningad kroonitud Adidase särkides. Miks on Adidase turundus nii edukas?

16st võistkonnast kannavad sellel aastal Adidase särke 6. Järgnevad Nike, Umbro ja Puma. Ka siin kajastub globaalne kontsentratsioon, kuna brändide arv on kümnekonna aastaga vähenenud kaks korda. Me ei leia enam EMilt selliseid firmasid nagu Lotto, Kappa, Hummel, Olympic või Reebok, vahendab Pärnu Konverentside ajaveeb.

IMD professorid on analüüsinud turunduspanuseid. Kõigi 4 kaubamärgi jaoks peaks olema eesmärk sponsoreerida võitvat meeskonda, sest pole paremat reklaami oma tootele, kui võidujoovastuses jalgpallimeeskond karikat hoidmas. Kuid kas see on realistlik? Lisatud tabel näitab, et värskeimate tehingute puhul on aastane investeering suurusjärgus 25 miljonit eurot. Viimane veerg tabelis näitab võidu tõenäosust, mille allikaks on inglise kihlveokontorid.

Originaalartiklit saab lugeda siit.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles