Euroopa Komisjon keeldus ummikus autotööstusi päästmast

Peugeot, Euroopa autotööstuse klaaspärl.

FOTO: Mihkel Maripuu.

Euroopa Komisjon keeldus loomast üleliidulist autotööstuse päästekava, süüdistades autotööstuse probleemides finantskriisi asemel tööstureid endid.


Komisjon hoiatas oma autotööstustesse raha pumpavaid riike taas ka majandusliku natsionalismi eest. «Komisjon ei esita omalt poolt mingit kava autotööstuse ümberkorraldamiseks,» vahendas EU Observer ettevõtlus- ja tööstusvolinik Günther Verheugeni sõnu.

Komisjoni kinnitusel seisis autotööstus silmitsi pikaajaliste põhimõtteliste probleemidega juba pikalt enne finantskriisi algust. «Peamine vastutus kriisiga toime tulemiseks lasub autotööstusel enesel,» teatas komisjon.
«Ma ei usu hetkekski, et ükski valitsus võiks olla parem autotootja kui seda on praegused tootjad,» kinnitas Verheugen.

Konkreetse näitena tõi Verheugen välja General Motorsi tütarfirma Opel. «Opeli ja teiste General Motorsi tütarfirmade raskused pole tingitud üksnes praegusest kriisist, vaid suuresti Detroidis tehtud juhtumisvigadest,» sõnas Verheugen. «Euroopa maksumaksjad ei peaks nende läbikukkumiste eest maksma.»

Euroopa Komisjon uurib lisaks Saksa riigi poolt Opelile kavandatavatele garantiidele veel ka Prantsuse, Hispaania, Briti, Itaalia ja Rootsi abiplaane oma autotööstuste toetamiseks, kinnitas konkurentsivolinik Neelie Kroes. Mõlemad volinikud hoiatasid, et komisjon ei kavatse lubada mingit majanduslikku natsionalismi.

«On päris selge, et protektsionism pole see, mida Euroopa tööstus või inimesed vajavad,» rõhutas Kroes.
Verheugeni kinnitusel ei kõhkle komisjon protektsionismiilmingute vastu kasutamast ühtki tema käsutuses olevat meetodit. «Me tagame, et konkurentsireeglid kehtivad kõigile nii siseturul kui sellest väljaspool,» kinnitas ta.

Tagasi üles