Google kaitseb end otsingutulemuste moonutamise süüdistuste vastu

Kalev Aasmäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Google otsingumootor.
Google otsingumootor. Foto: SCANPIX

Google’it süüdistatakse selles, et see moonutab otsingutulemusi oma reklaamiostjate kasuks, suurfirma on aga asunud agressiivselt end kaitsma.

Suurem sõnasõda algas peale seda, kui hinnavõrdlusportaali Nextag tegevjuht Jeffrey Katz kirjutas Wall Street Journalis Google’it kritiseeriva artikli, vahendab ITNews.

Katz analüüsis Google’ilt saadavat otsinguliiklust ning väitis, et suutis tuvastada algoritmi muutust Google’i otsingutulemustes, mis tõi neis ettepoole Google’i suurimate reklaamiostjate lingid.

Google reageeris väidetele pika blogipostitusega, milles nende üks tippjuhte Amit Shinghal väitis, et nende otsingumootoris kuvatavad reklaamid on selgelt märgistatud ning need pole seotud ei maksmata otsingutulemustega ega nende kuvamise järjekorraga.

Inseneriosakonna asepresident lisas, et Google peaks aasta lõpuks koondama kogu tooteotsingu Google Shoppingu keskkonda, kus kuvataksegi ainult makstud reklaame.
«Sellega garanteerime tarbijatele paremad ostlemistulemused, kuna kauplejad on sunnitud konkurentsi tõttu pidevalt oma toote kohta käivat informatsiooni täiendama ja uuendama.»

«Kui kellelegi meie otsingutulemused aga ei meeldi, on neil alati võimalus kasutada konkurentide pakutavaid otsingumootoreid,» kirjutas Shinghal, andes oma blogipostituses ka otselingid Bingile, Yahoole, DuckDuckGo’le ja Google Minus Google’ile.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles