Google hakkab firmadelt otsingutulemuste eest tasu küsima

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Google.
Google. Foto: SCANPIX

Google hakkab võtma firmadelt raha, kui nood tahavad oma toodetele otsingutulemustes parimaid kohti.

Google’i tooteotsingu muudatus tähendab, et paljud suurettevõtjad – kes on harjunud olukorraga, kus otsingumootor neile internetis kliente hangib – peavad nüüd arvestama kõrgendatud kuludega.

Ühtlasi võib selle sammu valguses eeldada, et edaspidi hakkavad reklaamideks «muunduma» ka muud tasuta otsingute osad, arvas Search Engine Landi toimetaja Danny Sullivan.

«Siit kumab suhtumine, et nad ei kavatse edaspidi enam tasuta andmeid koguda,» ütles Sullivan.

Google ütles, et muutus tuleneb soovist näidata kasutajatele, kes internetist tooteid otsivad, kvaliteetsemaid tulemusi.

Firma ütles ühtlasi, et tasulistele tulemustele tuleb juurde tähis «sponsoreeritud», mis osutab sellele, et tegemist on reklaamiga.

Seega on lõppenud 10-aastane eksperiment, mille käigus Google kammis internetist tooteinfot ning tegi selle kättesaadavaks eraldi teenusena, mis kandis nime Froogle.

Froogle’i lansseerimisel ütles Google, et kuna ettevõtetelt raha ei võeta, võivad kasutajad olla «kindlad, et pakutud tulemused on asjakohased ja erapooletud».

Eile teatas aga Google, et pärast teatud üleminekuperioodi lähevad teenusesse, mis nüüd kannab nime Google Shopping, üles vaid nende ettevõtete tooted, mis selle eest maksvad.

Google’i algoritmid kammivad läbi kommertsinfo ning valivad välja, mida näidata, lähtudes valemist, mis põhineb toodete asjakohasusel ja rahasummadel, mida reklaamijad on valmis välja käima.

Copyright The Financial Times Limited 2012

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles