Merilai: poekettide omatooted pole sugugi halvemad kui teised kaubad

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Üks paljudest Selveri omatoodetest.
Üks paljudest Selveri omatoodetest. Foto: Margus Ansu

Ehkki Eesti inimesed on poekettide oma nime all müüdavate kaupade suhtes tõrksad, kinnitab kaupmeeste liidu tegevjuht Marika Merilai, et see on üks kaubanduse kohta levinud müütidest, mis ei vasta tõele.


«Need tooted on kõik väga head, ega kaupmees saa endale lubada kehva kauba müüki, sest kogu vastutus lasub omatoote müügi puhul ju kauplusel,» lausus Merilai.

Ta selgitas, et omatoodete kvaliteet sarnaneb samade kaubagruppide turuliidrite omaga. Omatootega kaasnevat soodsamat hinda saab kaubakett pakkuda kahel põhjusel - ühelt poolt ei kaasne nendega turunduskulusid ning teisalt on tegemist suurte mahtudega, mis võimaldavad kaupa odavamalt sisse osta.

Kaubaketi oma märgi all müüdavate private label toodete osakaal Eesti turul on viimase 20 aastaga kasvanud kõigis jaemüügisektorites, kuid jääb siiski alla naaberriikide omale.

Kui enamikus Euroopa riikides on omatoodete turuosa 20 ja 30 protsendi vahel, siis meil ulatub see vaid 8 protsendini.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles