Kas Angry Birdsi edu hakkab varjutama Nokiat?

Kalev Aasmäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Gamefoundersis osalejaid innustab Angry Birdsi menu.
Gamefoundersis osalejaid innustab Angry Birdsi menu. Foto: SCANPIX

Angry Birdsi loojafirma Rovio Entertainmenti väärtuseks hinnatakse juba üheksat miljardit dollarit, mis on vaid 2,6 miljardit vähem, kui teise Soome tehnoloogiahiiglase Nokia hinnanguline väärtus.

Rovio Entertainment loodi juba aastal 2003, kuid pöörane edu algas alles 2009. aastal, kui tutvustati Angry Birdsi iPhone’ile mõeldud mängu. Kolme järgnenud aasta jooksul on mängu alla laaditud üle 800 miljoni korra ning regulaarsete kasutajate arvuks loetakse lausa 200 miljonit inimest, kirjutab Reuters.

Loomisel on Angry Birdsi temaatiline täispikk animafilm, lühemad Youtube’i klipid on juba saavutanud suure populaarsuse. Samuti on müügile paisatud kõikvõimalikku fännikaupa, millel on samuti väga hea minek, moodustades juba 30 protsenti firma läinudaastasest kogutulust. Mängu järjekordset versiooni Angry Bird Space’i on alla laaditud juba üle 50 miljoni korra.

Rovio kasum oli 2011. aastal 48 miljoni eurost kasumit, mis teeb kasumimarginaaliks 75,4  miljonilise käibe juures lausa 64 protsenti.

Rovio valmistub samas ka juba oma aktsiate avalikuks esmaemissiooniks, mis peaks toimuma järgmise aasta alguses kas New Yorkis või Hong Kongis.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles