Millisesse Southwesterni inimtüüpi sina kuulud?

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Southwestern Company edukaim müügimees Dustin Hillis täna Tallinnas.
Southwestern Company edukaim müügimees Dustin Hillis täna Tallinnas. Foto: Laura Oks

Kuna inimesed teevad otsuse sinu kohta väga kiirelt, on müügimehe jaoks väga oluline välja selgitada, millisesse neljast inimtüübist nende tulevane klient kuulub.

Esimene neljast tüübist on võitleja, kellele meeldib alati olla juhipositsioonil. Ta kõnnib hoogsalt, kaunistab oma kodu trofeedega ja räägib aeglaselt, kuid valju häälega.  Võitlejale telefonis midagi müües tuleb Southwestern Company edukaima müügimehe Dustin Hillise kinnitusel ära märkida, mis seda tüüpi potentsiaalsel ostjal sellest kasu on. Teiste isiksusetüüpide puhul pole see kohe alguses oluline, aga võitlejatel on vaja seda teada.

«Nad peavad tundma, et nemad kontrollivad mängu,» rääkis Hillis ja lisas, et  võitlejate vastuväidetele ei maksa kunagi oma väidetega vastata. Selle asemel tuleb neil küsida selgitusi, miks neile miski ei meeldi.

Nõustajad räägivad tavaliselt aeglaselt ja vaikse häälega, kõnnivad uitavalt ja riputavad oma seintele sõprade ja perekonnaga seotud asju. Nende jaoks on kõige olulisem perekond ja hea meeskonnatöö.

Nõustajatega tuleb rääkida aeglaselt, nad tahavad ennekõike teada ettevõtte ja garantiide kohta. Otsuste tegemiseks tuleb neile anda võimalus teistega nõu pidada. Müügimehel tuleb sel juhul kindlasti öelda, et teistega nõupidamise vastu pole tal midagi, kuniks ta saab vastuse samal päeval, ükskõik, milline see siis ka ei oleks.

Detektiivid räägivad kiiresti, kuid emotsioonideta, nad pööravad tähelepanu detailidele ja kardavad vigu teha. Kui detektiivile midagi müüa, tuleb rääkida numbritest, detailidest. «Detektiivi näol räägite inimkalkulaatoriga, kui nad ei saa kvantifitseerida, mis sa räägid, tunnevad nad ennast halvasti,» rääkis Hillis ja lisas, et detektiividele müügikõnet tehes on hea mõte öelda, kui kaua see aega võtab.

Neljas inimtüüp Southwesterni nimistus on meelelahutaja, kes rõõmsalt, kõva selge häälega rääkides tahab kõikide uute inimestega kohe sõbraks saada. Meelelahutajatega tuleb, erinevat detektiividest, luua emotsionaalne side, maalida pilt sellest, kui imeline nende elu tulevikus koos sinu müüdava kaubaga olema hakkab. «Nad ei tunnista seda endale, aga meelelahutajad vaimustuvad kõikidest säravatest asjadest,» lisas Hillis.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles