Kuidas müüa profiturul

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
LCDVF torbikute valmistaja Tõnis Liivamägi
LCDVF torbikute valmistaja Tõnis Liivamägi Foto: Sille Annuk / Postimees

Tartu fotograafi Tõnis Liivamäe leiutatud fototorbikust sai väga kiiresti edukas müügiartikkel kõikjal maailmas. Liivamägi räägib, kuidas sellist tulemust saavutada.

Plastist ja kummist valmistatud fototorbik on vidin, mis käib magnetiga digitaalse fotoaparaadi külge. Asja mõte on selles, et filmides ja käte väsides ei hakkaks pilt värisema. Tegemist on proffidele ja tõsistele fotofännidele mõeldud tootega. Liivamäe firma LCDVF OÜ alustas tegevust 2009. aastal ja juba esimese kuuga müüs ta maha 1000 fototorbikut.

Mõned nõuanded, mida Liivamäe jagab raamatus «Jah ekspordile!»:

  • Kuna tegemist on proffitootega, kasutasin selle tutvustamiseks erialaseid foorumeid. Sealt sain ka tootearenduseks väga vajalikku tagasisidet. Tänu foorumitele tekkis kohe 200-300 kindlat ostjat, tootest kirjutati, seda võrreldi teiste sarnastega ning sellest räägiti.
  • Hea nipp keelebarjääri ületamiseks on otsida üles näiteks inglise keelt kõnelev kohaliku turu arvamusliider, kes internetifoorumites su tootest kirjutaks. Saada talle oma toode, too välja ka varjatud positiivsed küljed ja seejärel tekitab ta oma keeleruumis positiivse kajastuse. Maru lihtne!
  • Ütle selgelt välja, mis su toode on ja mida ta pole. Kui sa ütleb juba alguses, et see on fototorbik ja mitte jalgratas, siis inimesed ei ürita sellega ratast sõita ja sa väldid negatiivset tagasisidet juba eos.
  • Mõtle ja pane kindlasti kirja, kui palju su toode peaks lõppturul maksma. Viga on see, kui mõtled, kui mitu eurot sina tahad selle eest saada. See tekitab turul ebamugava olukorra, kus üks edasimüüja müüb su toodet soodsamalt edasi kui teine. Targem on tootja soovitatud jaehind, mis omakorda on juba läbirääkimiste küsimus.
  • Arvesta, et edasimüüjad tahavad keskmiselt 50 protsenti lõpphinnast alla lüüa. Pane algusest peale oma tootele õige hind ja arvesta, et toode võib osutuda populaarseks. Kui algul müüd otse lõpptarbijale liiga väikese marginaaliga, on pärast võimatu teha soovitud allahindlusi.
  • Turgudel ja globaalsetel trendidel tuleb kindlasti silma peal hoida. Erialamessidel tuleb käia, tootjate kliendipäevadel, erialastel foorumitel silma peal hoidmine on osa igapäevategevusest.
Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles