Harley-Davidsonilt kõva kevadine kiirendus

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Harley-Davidsonilt kõva kevadine kiirendus.
Harley-Davidsonilt kõva kevadine kiirendus. Foto: SCANPIX

Harley-Davidson kandis ette, et nende tänavuse avakvartali puhaskasum kasvas 44 protsenti. Harleyde müük USAs ületas analüütikute ootused.

Firma aktsiad tõusid New Yorgi börsil ligi 6 protsenti, kui ettevõte teatas muuhulgas, et neid soosib paranenud majanduskliima ja tõsiasi, et brändi võtab omaks üha suurem hulk nooremaid kleinte.

Harley netotulu tõusis aastatagusega kõrvutades 172 dollari peale, mis teeb aktsia kohta74 senti.

Analüütikud olid oodanud 72 senti aktsia kohta.

«Juba mitu kvartalit on meie jaemüük tugev ja kasumid julgustavad. Tänavuse esimese kvartali tulemused peegeldavad meie toodete silmapaistvat atraktiivsust, firmas käimasolevaid muudatusi, meie müüjate ja töötajate pingutusi ning ka USA makromajanduslike tingimuste paranemist USAs,» ütles tegevjuht Keith Wandell.

Maailma lõikes sooritas mootorrataste, nende komponentide ja aksessuaaride müük 20-protsendise hüppe ja oli aastatagusega võrreldes 1,27 miljardit dollarit. Mootoriks oli 26-protsendine müügikasv USAs.

Harley-Davidsoni sõnutsi läks 2011. aastal uutest mootorratastest USAs üle kolmandiku ja Euroopas, Lähis-Idas ja Aafrikas kaks kolmandikku inimestele, kes ostsid oma esimese Harley. Ehk siis brändi uustulnukatele.

Analüütikute sõnutsi on firma USAs viimased viis aastat vaeva näinud, et jõuda noorte, naiste ja rahvusvähemusteni, tehes sel eesmärgil sihipäraselt reklaami.

«Firma kasvuväljavaadete pärast on muretsetud, mõeldes sellele, mis saab siis, kui nende põhikliendid – beebibuumerid – ostmise lõpetavad. Aga nüüd tuleb kiirem kasv uutelt klientidelt,» ütles RBC Capital Marketsi analüütik Edward Aaron.

BMO Capital Marketsi analüütik Gerrick Johnson ütles: «Kuna bensiinihinnad on kõrged, tõmbavad noori mottorrattad. Keskmine auto võtab kütust 18 l/100 km, keskmine Harley-Davidsoni ratas aga alla 4,7 liitri.»

«Firma teeb sihipärast tööd uute demograafiliste gruppideni jõudmiseks ning kujundab mootorrattaid spetsiifiliselt näiteks naiste ja nooremate sõitjate jaoks,» lisas ta.

Milwaukees baseeruv Harley-Davidson tõstis tänavust tellimuste ootust 245 000 mootorratta juurest 250 000 peale, mis peegeldab kasvavat kliendinõudlust.

Seejuures lisas firma, et tuleva aasta suhtes on nende võimalused täiendavaks tootmiseks piiratud.

Copyright The Financial Times Limited 2012

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles