Biokütuse lisamine transpordikütusele muutub ilmselt kohustuslikuks

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rapsist valmistatud biodiislikütus
Rapsist valmistatud biodiislikütus Foto: Peeter Langovits

Majandusministeerium on valmistamas ette vedelkütuse seaduse muudatust, millega on kavas muuta kohustuslikuks biokütuse lisamine transpordis kasutava vedelkütuse hulka, arvestades vastavaid standardeid.

Kokku tuleb biokütuse osa transpordis tõusma 10 protsendini ja teise viieprotsendilise osa saavutamine on Leppimani selgitusel keerulisem võrreldes biolisandi kasutamisega.

Eesmärgi saavutamisse panustavad näiteks elektriautod, kui need kasutavad taastuvatest allikatest toodetud elektrit. Neist üksi ei piisa. Seega tulebki Leppimani selgitusel kaaluda biogaasi kasutust.
Biogaasi kasutamine soojuse ja elektri koostootmises on seotud suurte äriliste riskidega ning mõistlikum on biogaasi kasutada transpordikütusena ja näiteks biogaasist toodetud biometaani kasutus annab ka rahalist efekti, märkis Leppiman.

Samas hoiatas ta, et biogaasi kasutuse laiendamisel tuleb võimalik riigi sekkumine hoolega läbi kaaluda, et vältida probleeme, mis on tekkinud taastuvatest allikatest elektritootmise toetamisel.
Majandusministeeriumi energeetikaosakonna säästva energia talituse juhataja Madis Laaniste tõi välja, et biogaasist toodetud mootorikütuse saaks vabastada aktsiisist või fikseerida aktsiisi kindlaks perioodiks, samuti on võimalik anda toetust transpordis kasutatava biometaani tootmisseadmele.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles