Segmenteerimine kasvatab tulusid

Kaur Paves
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
BMW logo
BMW logo Foto: AP / Scanpix

Tulude suurendamine on keerukam kui kulude kokkuhoid. Üks parimaid võimalusi nii tulude kui kasumlikkuse kasvatamiseks on segmenteerimine. Kuidas seda rakendada?

Üks tüüpilisemaid näiteid on BMW, vahendab Pärnu Konverentside ajaveeb. Nad on öelnud, et parem rahuldada oma sihtrühma vajadused 99-protsendiliselt, kui paljude sihtrühmade vajadused 80-protsendiliselt. Eesmärk on lojaalsus. Ja tead- tuntud tõde on, et uuele kliendile on müüa palju raskem kui olemasolevale.

Segmenteerimise esirinnas on pangad ning teised finantsinstitutsioonid, kuna nende kliendiportfell on sageli väljavõte turust ja ühiskonnast. Eesmärk on pakkuda tooteid ja teenuseid vastavalt klientide vajadustele, mis omakorda eeldab segmenteerimist. Kuid kas segmenteerimispõhisest kliendikesksusest piisab?

Tavaliselt pakuvad finantsinstitusioonid oma tooteid kõikidele klientidele. Järgmine samm on erinevate teenuste pakkumine valitud sihtrühmadele/segmentidele. Tõeline kliendikesksus tähendab hoopistükkis, et segmendile pakutakse just neile vajalikke tooteid.

Booz & Co toob näite finantssektorist. Silicon Valley Bank on keskmise suurusega kommertspank, mis leidis segmendina riskiinvestorid. Just see segment on olnud nende kasvu allikaks. Riskiinvestoreid iseloomustab, et peale ettevõtte müüki on neil palju raha ning vastupidiselt, investeerimistsükli ajal on neil vaja laenu. Seepärast loodigi spetsiaalne müügimeeskond, kelle eesmärgiks oli keskenduda vastavalt kas raha juhtimisele või laenutoodetele.

Sisuliselt loodi pank pangas. Riskiinvestoritele antavad laenud finantseeriti teiste riskiinvestorite deposiitidega. Mis veel parem, kaks kolmandikku nendest deposiitidest ei kanna mingit intressi.

Antud lähenemise eelduseks on organisatsiooniline suutlikkus fokusseerida segmendile, panna kokku sobilik ärimudel ning arendada tooteid/teenuseid. Lihtne ja loogiline. Kuid väga raske reaalses elus ellu viia.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles