Eurovolinik: Euroopa peab juurutama ettevõtlusvaimu

Kaur Paves
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hariduse, kultuuri, mitmekeelsuse ja noorsoo volinik Androulla Vassiliou.
Hariduse, kultuuri, mitmekeelsuse ja noorsoo volinik Androulla Vassiliou. Foto: SCANPIX

Euroopa Komisjoni uuest aruandest selgub, et suurem osa Euroopa riikidest teeb ettevõtlushariduse parandamisel edusamme. 

Euroopa Komisjoni uuest aruandest selgub, et suurem osa Euroopa riikidest teeb ettevõtlushariduse parandamisel edusammeEuroopa Komisjoni uuest aruandest selgub, et suurem osa Euroopa riikidest teeb ettevõtlushariduse parandamisel edusamme.

Kaheksal riigil või piirkonnal (Eesti, Taani, Leedu, Madalmaad, Rootsi, Norra, Wales ja Belgia flaamikeelne kogukond) on ettevõtlushariduse edendamiseks välja töötatud eristrateegiad ning 13 riigis (Austria, Bulgaaria, Tšehhi Vabariik, Soome, Kreeka, Ungari, Island, Liechtenstein, Poola, Slovakkia, Sloveenia, Hispaania ja Türgi) on ettevõtlusharidus osa riiklikust strateegiast elukestva õppe, noorsoo või majanduskasvu valdkonnas.

Euroopa Komisjoni hariduse, kultuuri, mitmekeelsuse ja noorsoo volinik Androulla Vassiliou ütles: «Ettevõtlusharidus on edasise majanduskasvu edasiviivaks jõuks ja aitab meil tulevasi ettevõtjaid inspireerida.»

Aruanne «Ettevõtlusharidus Euroopa koolides» annab ülevaate 31 Euroopa riigi ja viie piirkonna kohta ning näitab, et pool Euroopa riikidest tegeleb haridusreformidega, mis näevad ette ettevõtlushariduse tugevdamist.

Aruandest ilmneb, et ettevõtlusharidust tunnustatakse selgesõnaliselt kahe kolmandiku uuritud riikide alghariduse õppekavades. Kuigi ettevõtlust ei õpetata algkoolis eraldi õppeainena, on pool riikidest määratlenud õpitulemused, mis seostuvad ettevõtlikkusega ning selliste oskustega nagu algatusvõime, riskivalmidus ja loovus.

Vassiliou: «Kui Euroopa soovib konkurentsis püsida, peab ta investeerima oma inimestesse ja nende oskustesse ning nende võimesse kohaneda ja uuendusi luua. See tähendab, et meil Euroopas tuleb suhtumist julgelt muuta ettevõtliku hoiaku suunas ning esimese sammuna tuleks ettevõtlusvaimu juurutada juba haridusetee alguses.»

Aruandest ilmneb ka, et tosinkond riiki toetab ettevõtlusharidusega seotud algatusi, nagu tihedam koostöö hariduse ja ettevõtluse valdkonnas ning tudengite juhitavate väikeettevõtete asutamine, kuid üksnes kolmandikus Euroopa riikidest on olemas üldsuunised ja õppematerjal ettevõtluse õpetamiseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles