EL: süsinikumaks ei avalda firmadele suurt mõju

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Euroopa Komisjoni kliimavolinik Connie Hedegaard
Euroopa Komisjoni kliimavolinik Connie Hedegaard Foto: SCANPIX

Euroopa Liidu kliimavolinik ei pidanud tähtsaks mõju, mida avaldab vastuoluline süsinikumaks lennufirmadele, ning kinnitas reedel, et see maksab reisija kohta vähem kui tass kohvi.

USA ja Hiina terava kriitika pälvinud maksuga «maksab lend Pekingist Frankfurti iga reisija kohta umbes kaks eurot rohkem», ütles kliimavolinik Connie Hedegaard reedel Prantsuse päevalehele Les Echos.

«Teisisõnu - vähem kui tass kohvi lennujaamas,» lisas ta.

Hedegaard toonitas, et proportsioonitaju säilitamine on vajalik.

Eelmisel kuul kirjutas lennukitootja Airbus ning sellised lennufirmad nagu Lufthansa, British Airways ja Air France Euroopa Komisjonile kirja. Nad hoiatasid, et maksu tõttu võivad nad kaotatud tellimuste tõttu jääda ilma miljarditest dollaritest ja kaoks tuhandeid töökohti.

Airbusi emafirma EADS-i sõnul kannatab firma Hiina blokaadi all, mis maksu vastu protestimiseks kehtestati.

Euroopa Liidu kehtestatud süsinikumaks jõustus 1. jaanuaril, kuid lennufirmad hakkavad arveid alles 2013. aastal saama, sest selle aasta süsihappegaasimäärad on juba kokku arvestatud.

Maksule on vastu üle kümne riigi, kaasa arvatud USA ja Hiina, mille sõnul on see vastuolus rahvusvahelise õigusega. Kuid EL-i väitel aitab see saavutada eesmärki kärpida kasvuhoonegaasiemissiooni 2020. aastaks 20 protsendi võrra ning Brüssel keeldub plaanist taganemast.

«Teisisõnu - vähem kui tass kohvi lennujaamas,» lisas ta.
Hedegaard toonitas, et proportsioonitaju säilitamine on vajalik.
Eelmisel kuul kirjutas lennukitootja Airbus ning sellised lennufirmad nagu Lufthansa, British Airways ja Air France Euroopa Komisjonile kirja. Nad hoiatasid, et maksu tõttu võivad nad kaotatud tellimuste tõttu jääda ilma miljarditest dollaritest ja kaoks tuhandeid töökohti.
Airbusi emafirma EADS-i sõnul kannatab firma Hiina blokaadi all, mis maksu vastu protestimiseks kehtestati.
Euroopa Liidu kehtestatud süsinikumaks jõustus 1. jaanuaril, kuid lennufirmad hakkavad arveid alles 2013. aastal saama, sest selle aasta süsihappegaasimäärad on juba kokku arvestatud.
Maksule on vastu üle kümne riigi, kaasa arvatud USA ja Hiina, mille sõnul on see vastuolus rahvusvahelise õigusega. Kuid EL-i väitel aitab see saavutada eesmärki kärpida kasvuhoonegaasiemissiooni 2020. aastaks 20 protsendi võrra ning Brüssel keeldub plaanist taganemast.
USA ja Hiina terava kriitika pälvinud maksuga «maksab lend Pekingist Frankfurti iga reisija kohta umbes kaks eurot rohkem», ütles kliimavolinik Connie Hedegaard reedel Prantsuse päevalehele Les Echos.
«Teisisõnu - vähem kui tass kohvi lennujaamas,» lisas ta.
Hedegaard toonitas, et proportsioonitaju säilitamine on vajalik.
Eelmisel kuul kirjutas lennukitootja Airbus ning sellised lennufirmad nagu Lufthansa, British Airways ja Air France Euroopa Komisjonile kirja. Nad hoiatasid, et maksu tõttu võivad nad kaotatud tellimuste tõttu jääda ilma miljarditest dollaritest ja kaoks tuhandeid töökohti.
Airbusi emafirma EADS-i sõnul kannatab firma Hiina blokaadi all, mis maksu vastu protestimiseks kehtestati.
Euroopa Liidu kehtestatud süsinikumaks jõustus 1. jaanuaril, kuid lennufirmad hakkavad arveid alles 2013. aastal saama, sest selle aasta süsihappegaasimäärad on juba kokku arvestatud.
Maksule on vastu üle kümne riigi, kaasa arvatud USA ja Hiina, mille sõnul on see vastuolus rahvusvahelise õigusega. Kuid EL-i väitel aitab see saavutada eesmärki kärpida kasvuhoonegaasiemissiooni 2020. aastaks 20 protsendi võrra ning Brüssel keeldub plaanist taganemast.
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles