Yahoo koondab 2000 inimest

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Yahoo.
Yahoo. Foto: SCANPIX

Yahoo tegi teatavaks kõige ulatuslikumad koondamised alates firma asutamisest 18 aastat tagasi. Tegemist on uue tegevjuhi Scott Thompsoni avalöögiga pööramaks USA internetiportaali saatust.

Oma töökohtadest jääb ilma ligikaudu 2000 inimest ehk 14 protsenti Yahoo personalist.

Yahoo on viimasel ajal tihti tegevjuhte vahetanud, üritades end taas kasvulainele saada – seni tulutult.

Koondamiste uudisele eelnes intensiivne kahe kuu pikkune plaanipidamine, mille käigus Thompson selgeks tegi, et plaanib Yahoo tegevuse olulist kärpimist – rõhutades küll samas ka kasvu saavutamist kui ainsat võimalust säilitada kohta maailma juhtivate internetifirmade hulgas.

Yahoo käive on praktiliselt samal tasemel alates aastast 2006, samal ajal on aga Google ja hiljem ka Facebook kiiret kasvu näidanud.

Thompsoni sõnutsi on koondamised vajalikud, et teha Yahoo «väiksemaks, väledamaks, kasumlikumaks ja võimelisemaks juurutama innovaatilisi lahendusi sellises tempos, nagu kliendid ja tööstusharu nõuavad».

Ühtlasi võis Thompsoni kommentaaridest välja lugeda, et Yahoo kärbib oma teenuste hulka ja keskendub sellistele, kus näeb parimat kasvupotentsiaali.

Kõikidele Yahoo töötajatele läkitatud e-kirjas kirjeldas Thompson peamisi prioriteetseid teenuseid kui «põhilist meediat ja kommunikatsiooni» ja andis mõista, et keskendub üksnes sellistele teenustele, kus on võimalik olla «klassi parim».

Carol Bartz, kes mullu Yahoo tegevjuhi kohalt vallandati, oli Yahoo teenuseid juba oluliselt koomale tõmmanud.

S&P Capital IQ analüütiku Scott Kessleri hinnangul olid sügavad kulukärped Yahoos vajalikud: käive ja kasum töötaja kohta on olnud vaid pool teiste internetifirmade keskmisest.

Kessler leidis, et kuna Yahood on lühikese ajaga niivõrd palju ümber korraldatud (sealhulgas kaks koondamisraundi Bartzi ajal) võib «töötajatel olla raske sellega kaasa minna», mis tähendaks väljakutseid uuele tegevjuhile.

Yahoo prognoosis, et säästab tänu koondamistele 375 miljonit dollari aastas, kuigi teises kvartalis tuleb käia koondamistega seoses välja 125-145 miljonit maksueelset dollarit.

Copyright The Financial Times Limited 2012

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles