Reisifirmade lubadused pole sulakuld

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Turismimessilt ei pruugi mõnest firmast puhkusereisi alati soodushinnaga saada, vaid tasuda tuleb tavahinnast isegi kõrgemat messihinda.
Turismimessilt ei pruugi mõnest firmast puhkusereisi alati soodushinnaga saada, vaid tasuda tuleb tavahinnast isegi kõrgemat messihinda. Foto: Stanislav Moshkov / Den za Dnjom

Puhkusereisi kavandades tasub meeles pidada, et kõiki reisifirmade lubadusi ja reklaamitud teenuseid ei saa puhta kullana võtta. Nii võivad puhkusereisi ostjad kogeda, et sooduspakkumised pole tavalistest sugugi soodsamad, et reisikorraldaja võib oluliselt muuta reisi algust ja kõiki lubatud teenuseid ei pruugi kohapeal saada.


Üks lugeja kurtis, et valinud abikaasaga ühes tuntud Eesti reisibüroos välja mõned sobivad hotellid Türgis, jäi ta ootama turismimessi, kus pidi reklaami kohaselt tulema müüki palju soodsaid puhkusereise. Reisikonsultant oli valmis need messi ajal ka lahkesti välja valima.

Paar jäi põnevusega ootama, kas saab nädalase puhkuse viietärnihotellis 100 või 200 eurot odavamalt. Aga võta näpust, hinnad, mis pidid olema nn messihinnad, osutusid tavahindadest hoopis kõrgemaks.

Rõõm jäi üürikeseks

Imestunud pärimise peale laekus reisikonsultandilt vastuseks: «Vaatan mis ma vaatan, et hinnad on just nii kõrged-kallid tänasel päeval kui eile saatsin. Ja väidetavalt on tegu siis messipakkumistega. Tekib küsimus, kas nad enne messi kergitasid hindasid, et siis lisada mingi messisoodustus juurde. Paraku selliseid hindu, mida ma esimestes kirjades teile saatsin, tänasel päeval ei leia.»

Lõpuks ostis abielupaar reisi tavahinnaga välja. Nad rõõmustasid veel, et lend Tallinnast väljub hommikul, sest nõnda jõutakse juba enne lõunat kohale ja üle poole esimesest päevast jääb puhkusemõnude nautimiseks.

Paraku oli see rõõm üürike, sest kolm nädalat enne reisi potsatas postkasti teade: «Edastan teile Tez Touri poolt mõnevõrra ebameeldiva uudise: anname teada, et meist mitte olenevate asjaolude tõttu on muutunud Türgi lennuajad ja Tallinnast minekul on lend edasi lükatud rohkem kui 12 tundi.»

Lisatud olid uued lennuajad, mille järgi maandub lennuk Türgi lõunarannikul Antalya lennujaamas kell üks öösel ja hotelli jõutakse alles vastu hommikut.

Tez Touri kinnitus, et kui see ei sobi, siis tagastatakse 100 protsenti reisi eest tasutud raha, puhkuse ootajaid ei lohutanud, sest aeg selleks oli ju planeeritud. Kuna neil oli ostetud majutus tähisega UAI ehk «vägagi kõik hinnas», aga nüüd jäävad poole päeva söögid-joogid paratamatult tarbimata, siis pärisid kliendid kompensatsiooni järele, kuid sellele tuli kiiresti eitav vastus.

Türgis hakkab hooaeg mai algul ja seetõttu teavad need, kes enne seda käinud, et kõiki teenuseid aprillis ei osutata ning ka väljareklaamitud UAI toitlustuse asemel on AI ehk lihtsalt «kõik hinnas». Näiteks ei tööta veekeskused ja rannabaarid. Reisibürood selle eest aga kliente ei hoiata.

Tez Touri tegevjuht Tatjana Arhipova ütles, et ei soovi avalikustada põhjusi, miks lennufirma konkreetse reisi algusaega nii palju edasi lükkas. Kompensatsiooni kohta kostis ta, et kuna lennufirma neile midagi ei kompenseeri, siis ei saa nad ka puhkajatele kaotust hüvitada.

Hinnavahe tuleb tagastada

Tarbijakaitseameti seisukoha edastanud Siiri Erala teatas, et kui reisifirma lükkab edasi väljalennu aja ja teavitab sellest kliente vähemalt 21 päeva ette, ongi reisi ostjal võlaõigusseaduse järgi kaks valikut. Nimelt: kas loobuda reisist ja saada tagasi kogu makstud reisiraha või nõustuda sellise olulise reisilepingu muudatusega.

«Teiseks tahaks inimestele südamele panna, et kui reisil olles selgub, et teenused ei vasta lubatule, tuleb sellest kohe teavitada reisikorraldajat ja anda talle võimalus olukorda parandada,» selgitas ametnik.

«Kui rääkida konkreetselt UAI ja AI toitlustusest, siis ilmselt on tegemist probleemiga, mille tõttu näiteks hotelli vahetamine pole vajalik. Küll aga tuleb siis välja arvutada nende toitlustuspakettide hinnavahe ning reisifirmal saamata jäänud teenuse maksumuse osa kliendile tagastada,» lisas Erala.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles