Raport: Tsäkko väited kokkuhoiust ei vasta tõele

Gert D. Hankewitz
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lamborghini Aventador LP 700-4  Genfi autonäitusel.
Lamborghini Aventador LP 700-4 Genfi autonäitusel. Foto: SCANPIX

Kuigi maanteeameti juht Tamur Tsäkko on väitnud, et Genfi lähetuse kestus, transpordivahendid ja ööbimiskoht valiti võimalikult soodsa tulemuse saamiseks, oli taoline valik tegelikult oluliselt kulukam.

Väljavõte auditist:

Oma selgituses väidab Tamur Tsäkko, et sellisel kujul korraldati lähetus säästlikkuse eesmärgil. Ajakirjanduses on ta väitnud, et lennuaeg (laupäev) valiti põhjusel, et saada odavam lennupilet. Selleks, et kontrollida antud väidet, võrdleme kulusid MA peadirektori asetäitja Juhan Kaarpalu välislähetuse kuludega.

Tamur Tsäkko lähetas Kaarpalu Genfi ÜRO Transpordikomiteele ajavahemikuks 18.-23.03.2012. Lähetus toimus pühapäevast reedeni. Kaarpalu lennupilet maksis 279 eurot (so 34 eurot vähem kui nädal varem lähetuses käinutel), tema majutuskulud olid 615 eurot, so 123 eurot öö (so vastavalt 323 eurot ja 11 eurot vähem kui nädal varem lähetatutel). Kulu lähetatu kohta on Kaarpalul orienteeruvalt 1110 eurot (koostatud kalkulatsiooni alusel), nädal varem lähetatutel 1600 eurot + bensiinikulu bussile.

Samuti pole reisi korraldades võetud võrreldavaid hinnapakkumisi erinevateks päevadeks ja erinevatesse ööbimiskohtadesse, et veenduda varajase kohalesaabumise ja kauge majutuskoha valiku säästlikkuses.

Seega ei säästnud väljaspool Genfi organiseeritud majutus ja varem kohale saabumine mingeid kulusid, vaid suurendasid lähetuse maksumust. Samuti ületati lähetuskäskkirjas sätestatud majutuse piirmäära.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles