Kes pääsesid tänavusse «Ekspordirevolutsiooni»?

Kaja Koovit
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
2011. aasta Ekspordirevolutsiooni pressikonverents. Pildil( vastakult) EASi juhatuse liige Maria Alajõe, majandusminister Juhan Parts ja Marketingi Instituudi juhatuse esimees
Hasse Karlsson.
2011. aasta Ekspordirevolutsiooni pressikonverents. Pildil( vastakult) EASi juhatuse liige Maria Alajõe, majandusminister Juhan Parts ja Marketingi Instituudi juhatuse esimees Hasse Karlsson. Foto: Toomas Huik.

Ettevõtetele ekspordi müügijuhte värbav ja koolitav «Ekspordirevolutsioon» kinnitas teisel hooajal programmi pääsenud ettevõtted ja nende vastsed töötajad. 25 ettevõtte sekka pääsesid teiste seas tuntud tootjad Balbiino, Suva, Regio, Sunorek, Saku Metall.

«Konkurss on olnud pinev, ettevõtted pidasid kandidaatidega läbirääkimisi päris viimase hetkeni,» iseloomustas «Ekspordirevolutsiooni» programmijuht Anu-Mall Naarits. Sel aastal on programmi pääsenud ettevõtted tema sõnutsi varasemast teadlikumad ja nõudlikumad, kuid samuti on välja valitud noored veelgi tugevama hariduse ja kogemusega kui esimesel aastal. Naaritsa sõnul on programmi pääsenud ettevõtete puhul tegemist agressiivsete laienejatega, kes teevad suuri investeeringuid selleks, et globaalses konkurentsis läbi lüüa.

Seidi Reek on hea näide tänavu programmi pääsenud noorte konkurentsivõimelisest taustast: 24aastane naine valdab vabalt inglise, norra ja prantsuse keelt, saab lisaks aru saksa, rootsi ja taani keelest, on lõpetanud Šotimaal ülikooli, töötanud mitmel pool Suurbritannias ja Norras ning naasis Eestisse möödunud aasta sügisel. Reegi sõnul ahvatles teda «Ekspordirevolutsiooni» kandideerima asjaolu, et tegu on ainsa praktikat ja teooriat siduva programmiga, mis rahvusvahelise müügi vallas saadaval. «See oli just selline sümbioos, milles nägin uut võimalust enesearenguks,» märkis ta.

Tänavu oli konkurents kolm ettevõtet kohale; ekspordi müügijuhiks kandideeris aga 17 noort kohale. «On arusaadav, et nii mõnelgi kindlal soovijal, kes sobinuks meie programmi kõigi kriteeriumite kohaselt, tuli siiski jääda programmist välja,» selgitas Naarits, kelle sõnutsi tuleb  põhjusi, miks osad ettevõtted välja valitud noortega kokkulepeteni ei jõudnud, otsida muuhulgas sellest, et paljud noored on tulnud tagasi välismaalt ja nende palgasoov on veidi kõrgem kui ülikoolipingist tulnud noortel tavaliselt.

Ekspordirevolutsiooni pääsenud ettevõtted ja nende vastsed ekspordi müügijuhid on:

Puit-Profiil – Sigrid Saar;

Baltic Disc – Aneta Guzaite;

Palmako – Katrin Reiljan;

Metaprint – Piia Nämi;

Ferrel – Mihkel Sepp;

Tahe Kayaks – Rauno Kuus;

Mountain Loghome OÜ – Tuuli Tammoja;

Peetri Puit OÜ – Ave Ehasalu;

Boomerang Distribution OÜ – Terje Arminen;

Tarmetec OÜ - Raul Viia;

Sandla Puit OÜ – Karel Miil;

Frog Industrial Design OÜ – Seidi Reek;

Malmerk Fassaadid AS – Maris Mägi;

Nordic Houses AS – Maarika Pukspuu;

SUVA AS – Natalja Tamming;

Auto Metall EST AS – Henri Vennikas;

Pajo AS – Liisi Voksepp;

Regio AS – Piruza Hovhannisyan;

Finlamelli Eesti OÜ – Uku Ehasalu;

Balbiino AS – Kadi Kriit;

Meiren Engineering OÜ – Mairi Peetersoo;

Timbeco Woodhouse OÜ – Rasmus Ustav;

Saku Metall AS – Alar Niidas;

Printcenter Eesti AS – Andrus Aasvere;

Sunorek AS – Sigrid Sinijärv;

Matek AS- Sille Sommer.

EASi tellimusel Marketingi Instituudi ja ITM Worldwide’i koostöös valminud koolitusplaan näeb ekspordijuhtidele ette aasta jooksul kokku 21 õppepäeva, millest 16 viiakse läbi rahvusvaheliste õppejõudude ja praktikute käe all. Tuntumate koolitajate seas on näiteks Fons Trompenaars, professor Albert A. Angehrn INSEAD’ist ja Per V. Jester China European International Business School in Shanghai’st. Lisaks koolitusele on kõigile programmis osalevatele uutele ekspordi müügijuhtidele tagatud kogu aasta vältel tugi isiklikult mentorilt, kelleks on valitud Eesti parimad ekspordipraktikud. Lisaks saavad programmi lõpetajad rahvusvaheliselt tunnustatud ekspordijuhtimise diplomi.

2011. aastal kandideeris «Ekspordirevolutsiooni» programmi ligi 50 ettevõtet ja üle 300 noore. Programmi valiti 26 ettevõtet.

«Ekspordirevolutsiooni» kutsus ellu EAS Euroopa Sotsiaalfondi vahenditest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles