Kihnu-Vormsi laevaliinide riigihankele tuli kolm pakkumist

Oliver Kund
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kihnu parvlaev.
Kihnu parvlaev. Foto: Toomas Huik

Täna lõppes Kihnu ja Vormsi liinile parvlaevade soetamiseks väljakuulutatud riigihanke pakkumuste esitamise tähtaeg.

Kokku esitati kolm pakkumust, millest kaks esitasid ühispakkujad. Võitja selgub eeldatavalt umbes kahe kuu pärast.

Riigihanke põhitellimuseks on kahe jääklassiga teraskerega reisiparvlaeva ostmine ning lisavõimalus tellida samadel tingimustel ka kolmas laev.

Laevu kasutatakse Eesti rannikumeres lähimereveoks Kihnu-Vormsi ja Sõru–Triigi liinil ja need on ette nähtud reisijate, autode ning lasti veoks.

Laevade mahutavus on kuni 22 sõiduautot autotekil, lisavõimalusena 10 sõiduautot platvormteki paigaldamisel laevale või 2 veoautot. Maksimaalne reisijate arv on 200 inimest, 105 istekohta reisijate salongis ning 95 istekohta suvisel ajal päikesetekil.

Kavandatav laev on 43–45 m pikk ja 11–13 m lai, maksimaalne süvis 2,7 meetrit ja kiirusega vähemalt 12 sõlme. Samuti peab laev omama jääklassi ja olema võimeline liikuma iseseisvalt kuni 0,45-meetrises jääs.

Võimaliku lisatellimusena toodud laeva on õigus, kuid mitte kohustus osta. Hankija teeb lisatellimuse laeva ostmise otsuse kahe aasta jooksul pärast hankelepingu sõlmimist.

Laevade ehitusmaksumus selgub pärast lepingu sõlmimist, need tellitakse projekti «Väikesaartega ühenduse pidamiseks laevade soetamine» raames. Projekti rahastatakse kogu ulatuses Euroopa Regionaalarengu Fondist.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles