Audi hakkab ostma Ducatit

Audi R8 Spider

FOTO: SCANPIX

Volkswageni Audi peab läbirääkimisi Itaalia motikameistri Ducati ostuks – avardamaks oma autoimpeeriumi ja rahuldamaks nõukogu esimehe ambitsioone.

Läbirääkimised, mida on kinnitanud mõlema firma lähedalseisvad allikad, võivad mängida Itaalia erafondile Investindustrialile kätte võimaluse kahekordistada oma investeeringu väärtust Ducatis.

Investindustrial palkas mullu Goldman Sachsi ja Deutsche Banki uurima võimalusi Ducatiga Hongkongi börsile minna. Samas ütles Investindustriali nõukogu esimees Andrea Bonomi veebruaris Financial Timesile, et «[Ducati] edasiseks kasvuks on tarvis maailmaklassi partnerit».

Ducati müüb ligikaudu 40 000 motikat aastas ning kontrollib 9 protsenti sportmootorrataste turust. 2010. aastal teenis firma 71 miljonit naela maksustamiseelset tulu.

VW igatseb edestada aastaks 2018 müügilt General Motorsit ning rajada Daimleri ja Volvo masti veoautoimpeeriumi. VW tallis seisavad juba näiteks sellised brändid nagu Bentley ja Bugatti ning veoautovalmistajad MAN ja Scania.

Ühe allika sõnutsi uurib Audi parasjagu Ducati investeerimisettepanekut, kuid võimaliku ostu üksikasjad olevat veel ebaselged.

Ducati avaks VW jaoks ukse mootorrattaturule, kus rivaal BMW end juba tugevalt kehtestanud on.
Audi kandis läinud aasta osas ette rekordilise ärikasumi (5,3 miljardit eurot), mis oli ligi pool emafirma 11,3 miljardist eurost. Audile kuulub Itaalia luks-sport-bränd Lamborghini.

Küsimuse peale ülalmainitud ülevõtmise kohta vastas VW pealik Martin Winterkorn sel nädalal, et VW «armastab kõike, mis on punane».

VW nõukogu esimees Ferdinand Piëch sõidab Ducatiga ning ütles 2008. aastal ühes ajakirjaintervjuus, et kahetseb kunagi käest lastud šanssi see firma ära osta.

Ühe lähedalseisva isiku sõnutsi mingit ajakava paigas pole, ühtlasi pidavat lisaks Audile Ducatiga läbirääkimisi veel mitu osapoolt. Samas olevat Audi läbirääkimised kõige küpsemas järgus.

Audi keeldus «turuspekulatsioone» kommenteerimast. Vaikida otsustasid ka Investindustrial ja Ducati.

Copyright The Financial Times Limited 2012

Tagasi üles