Olerex: ei saa väita, et kütusemüügi vähenemine meie marginaale tõstaks

Gert D. Hankewitz
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tankla.
Tankla. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Kütusefirma Olerex ühe omaniku Antti Moppeli sõnul ei saa otseselt väita, et kütusemüügi vähenemise tõttu kütusemüüjad oma marginaale tõstaksid.


Eelmisel nädalal teatas statistikaamet, et kütusemüük detsembris vähenes 2007. aasta sama perioodiga võrreldes 10 protsenti. Postimees.ee uuris, kas sel juhul, kui müük väheneb, kuid kütusemüüjate tegevuskulud on ikka samad, tõstavad tanklaketid omapoolseid marginaale.

Kui uskuda Olerexi üht omanikku ja turundusjuhti Antti Moppelit, siis nii minna ei pruugi. «Majandusteoreetiliselt on sinu mõttekäik täiesti õigustatud. Ehkki müügimahtude langemine toob kaasa jaemüüjate sissetulekute vähenemise, ei saa teha otsest järeldust, et selle kompenseerimiseks tõuseb müügimarginaal. Kütuse jaemüük on Eestis väga konkurentsitihe tööstusharu ja see on juba aastaid hoidnud jaemarginaali minimaalsel võimalikul tasemel,» sõnas Moppel vastuseks.

Tema sõnul jäävad kulude kokkuhoiu mõttes tegemata hoopis suuremad investeeringud. «Vaatamata ettevõtte suurusele sunnivad vähenevad mahud kõiki oma tegevust kriitiliselt üle vaatama. See tähendab muuhulgas ka tegevuskulude veelgi rangemat kontrolli ja kõigi vähemefektiivsete kõrvaltegevuste lõpetamist. Muuhulgas võidakse edasi lükata lähiaastateks planeeritud investeeringuid,» sõnas Moppel, kelle sõnul jätkub sel aastal tanklate arvu vähenemine.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles