Arendused tarneprojektides

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Lahendamist vajab järgmine olukord:



Tarkvaraettevõte toodab üsna keerulisi tarkvaratooteid ning samuti korraldab nende tarneprojekte. Tootearendus toimub maja sees. Nõks on selles, et iga kord tuleb tarneprojektis teha ka kliendispetsiifilisi arendusi. Osa nendest võiks minna baastootesse, samal ajal kui teised on selgelt kliendipõhised arendused. Küsimus on iseenesest lihtne – kuidas ühendada tootearendus ja tarneprojektid nõnda, et tooted oleks kvaliteetselt arendatud. Eeldus on, et n-ö tegijate meeskond on nii tootearenduse- kui ka tarneprojektidel sama. Ning kui müük on hästi sujunud, on rõhk tarneprojektidel, samal ajal peaks aga ka toodet tegema.



Millised on organisatsioonilised lahendused sellises olukorras (näiteks tiimi jagamine, aga piiratud ressursside puhul ei ole see ehk kõige mõistlikum) ning millised oleks protseduurilised lahendused (kuidas näiteks tootearendusprotsessi selgelt tarnest eraldi hoida; kuidas saada toote arendus ja tulevase kliendi potentsiaalsed soovid võimalikult vara omavahel sünkrooni jms).


Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles