Konkureerida olemasoleval turul või luua uusi turge?

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Professor Andrew Burke tutvustab Cranfieldi Ülikooli veebis huvitavaid tähelepanekuid seoses kahe strateegilise juhtimise koolkonnaga - Porteri viie konkurentsijõu mudeli ja Sinise ookeani mudeliga.

Sisuliselt on tegemist sarnaste teooriatega - räägitakse ühest ja samast asjast, aga lähenemisnurgad on erinevad. Porter peab tippjuhi keskseks ülesandeks tänasel turul konkurentsiga tegelemist, samal ajal kui Sinine ookean näeb, et rõhuasetused peaks olema uute turgude ja segmentide loomisel.

Jaekaubandussektoris tehtud uuringud aga näitavad, et õige konkurentsistrateegia valimise korral võivad väljakujunenud turud ja segmendid olla väga kasumlikud. Porteri väide, et pikas perspektiivis vähendab konkurents kasumeid on küll õige, aga vähemalt jaekaubanduses on uute firmade turule tulemine pigem turumahtusid kasvatanud ja mõju kasumi vähenemisele on olnud väike.

Professor Burke ei eelista ühte lähenemist teisele, aga osundab välja, et kuigi äriajakirjandus räägib uutest kasvavatest sektoritest ja kiirelt arenevatest turgudest, on olemasolevatel turgudel palju rohkem võimalusi kui äriajakirjanduse retoorikast võiks järeldada. Ja kindlasti tasub Sinise ookeani poolehoidjatel arvestada, et elu on näidanud, et mitmeski valdkonnas on kasumlikumaks osutunud mitte uue äri loojad, vaid kiired järgijad - mõtle näiteks Microsofti peale arvutitööstuses või iTunesile muusikatööstuses.

Võib olla ei pea uuendused, mida otsid, olema revolutsioonilised?

Vaata videointervjuud: Cranfield Knowledge Interchange 

Loe samast teemast ka HBR-ist

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles