Google arvutas välja suurepärase juhi omadused ja oskuse

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Infohaldamise ja -analüüsimise gigant Google arvutas välja suurepärase juhi omadused ja oskused ning jõudis järeldusele, et need vastavad tegelikkuses juhtimismõtlejate arusaamisele.

Google alustas 2009 aastal projekti Oxygen, mille eesmärk oli majasisese info analüüsimise kaudu defineerida hea juhi omadused ning seeläbi luua eeldused oma juhtide arendamiseks. \"Meie lähtekoht oli, et paremate juhtide meeskonnad näitavad paremaid tulemusi ning meeskonnaliikmed on õnnelikumad,\" ütleb firma asepresident Laszlo Bock ja jätkab: \"Küsisime endalt: mis oleks kui kõik juhid oleks sama head kui meie parimad? Mis teeb head juhid heaks? Kuidas nad oma tööd teevad?\"

Projekti algatajad teadsid, et töötaja lahkub töölt üldjuhul ühel põhjusel kolmest: nõrk side firma missiooniga, ebameeldivad kolleegid või kohutav ülemus. Nendest viimast pidasid nad kõige hägusamaks. Seetõttu hakkas Google-i teadlaste meeskond analüüsima soorituste tulemusi, tagasiside uuringuid ning otsima korrelatsioone kasutatavate fraaside, sõnade, kiituste ja laituste vahel.

Analüüsi tulemusel pandi kokku Google-i tõhusa juhi kaheksa harjumust ning reastati need olulisuse alusel:

  • Ole hea coach
  • Ära mikrojuhi
  • Näita üles huvi meeskonnaliikmete vastu, hoolitse et nad tunneks end hästi
  • Ära ole memmekas, vaid tõhus ja tulemusele orienteeritud
  • Ole hea suhtleja ja kuula oma meeskonda
  • Arenda oma meeskonnaliikmete karjääri
  • Oma selget visiooni
  • Valda tehnilisi võtmeoskuseid, et saaksid oma meeskonnale nõu anda

Kuigi harjumused ei olnud väga üllatavad, kummutas see siiski ka mõned seni Google-is iseenesest mõistetavaks peetavad põhimõtted. Neist olulisem oli järeldus, et vastupidiselt seni kehtinud arusaamisele ei väärtusta insenerid õige rohkem oma otsese ülemuse insenerioskuseid ja suutlikkust tehnilistest probleemidest aru saada, vaid tema valmisolekut näost-näkku kohtumisteks, küsimistega juhtimise oskust ning huvitumist alluva tööst ja eraelust.

Juhtimise professor D. Scott DeRue (Ross School of Business at the University of Michigan) kiidab Google projekti ja nendib, et kui juhtimismõtlejad otsivad juhtimise järgmist suurt asja, siis Google uuring näitab, et reaalselt täna toimivad ikkagi need põhimõtted, mida juba mõnda aega on tuntud.

Loe: New York Times

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles