Uuring: infot on kõigil palju, konkurentsieelis on selle töötlemise oskus

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Kiirelt kasvav infohulk koos kohustusega olla konkurentidest samm ees on suurendanud firmade tähelepanu info töötlemisele ning selle tulemuste kasutamisele. Selleks, et mõista kuidas firmad infot täna analüüsivad, investeeringute prioriteete määravad ning visioone ellu viivad korraldasid MIT Sloan Management ja IBMi globaalse uuringu \"Analytics:The New Path to Value. How the Smartest Organizations Are Embedding Analytics to Transform Insights Into Action.\"

Uuringu käigus küsiti üle maailma ca 3000 tippjuhi hinnanguid ja viidi läbi süvaintervjuud juhtivekspertidega. Ilmnes et oma valdkonna tippfirmad olid konkurentidest enam kui kolm korda suurema tõenäosusega põhjalikumad info analüüsijad ning kaks korda suurema tõenäosusega olid nad ka valmis seda oma konkurentsieeliseks pidama.

Kuigi enamus uuringus osalenud juhte tõi välja, et õige alginfo kätte saamine on suur väljakutse - 60% juhtidest ütleb, et neil on rohkem infot kui nad suudavad efektiivselt kasutada - pole see nende arvates siiski peamine takistus konkurentsieelise leidmisel. Kahe peamise põhjusena toodi välja napp arusaamine sellest kuidas info parem töötlemine aitab eeliseid saavutada ning juhtkonna aeglane reageerimiskiirus.

Üldine arvamus on, et järgmise kahe aasta jooksul langeb oluliselt klassikalise, mineviku andmetel põhineva prognoosimise osakaal ning väheneb klassikalise aruandluse osakaal. Usutakse, et senisest rohkem hakatakse otsustamisel kasutama stsenaariumite väljatöötamist ning info visualiseerimist (vt joonis).

\"\"Uuringu autorid soovitavad siiski hoida alles ka senise info kogumise ja kasutamise süsteemi ja võimekuse, seda isegi siis kui näed, et senise tegutsemis- ja prognoosimisviiside ebatäpsus suureneb.

Teiseks soovitatakse üle vaadata ja kaasajastada kõik info hankimise ja haldamisega seotud protseduurid. Kõikide kanalite (sh sotsiaalmeedia) kaudu kogutav info peab olema integreeritud, ainult siis on see terviklik ja usaldusväärne. Ilmselt eeldab selle saavutamine tänaste protsesside muutmist.

Kolmas oluline soovitus - ärge alustage tuleviku prognoosimist numbritest ega infost, vaid küsimuste küsimisest ja sisekaemuste jagamisest. See võimaldab teil ühtlustada lahendatavast probleemist aru saamist ning näha uue nurga alt ka numbreid ja infot.

Loe põhjalikku, jooniste ja kaasustega varustatud uuringu lõppdokumenti siit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles