Tere tulemast juhtimisportaali!

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Juhtimisoskused on üks olulisemaid faktoreid, mis määrab ära ettevõtete edukuse või ebaõnnestumise. Tähelepanu pööramine juhtimisoskuste arendamisele on mitmel pool Euroopas kujunenud vägagi olulise tähtsusega riiklikuks eesmärgiks. Näiteks iirlased näevad juhtimisvõimekust ühena neljast kriitilisest tegurist, mis määrab ära ettevõtte konkurentsivõime.



Eriti oluline on juhtimisteadmiste arendamine ja pidev uuendamine väikese ja keskmise suurusega ettevõtete puhul, mis moodustavad meie ettevõtetest enamiku. OECD töögrupid on jõudnud järeldusele, et peamiseks põhjuseks, miks väikefirmad on pidanud oma tegevuse lõpetama, on nende juhtide puudulikud juhtimisoskused.



Samas peetakse juhtimiskompetentse tihti millekski, mida pole vaja õppida, vaid mis kaasnevad juhtiva positsiooniga „iseenesest“. Paljud juhid on siiski aru saanud, et juhilt oodatakse aina rohkem ja juhtimisoskusi tuleb pidevalt arendada. Seda ka vaatamata juhte pidevalt kummitavale ajapuudusele.



Juhtimistemaatika tähtsus kasvab kas või seetõttu, et juhtide arv kasvab. Iirlaste statistika näitab, et majanduse areng toob kaasa juhtide ja ettevõtte omanike arvu suurenemise. Näiteks 1990. aastatel suurenes Iirimaal juhtide ja omanike arv tervelt 70%. Arvata võib, et majanduskasv ja uute ettevõtlusvõimaluste tekkimine on kasvatamas juhtide arvu ka Eestis.


Lisaks ei saa unustada, et juhtimisalaste probleemidega puutuvad aina sagedamini kokku ka need töötajad, keda otseselt juhiks ei nimetata.



Erinevad arusaamised juhtimisoskuste arendamise vajalikkusest on tekitanud olulisi erinevusi organisatsioonide juhtimispraktikates. Eesti juhtimisvaldkonna uuringus iseloomustas üks küsitletu olukorda väga tabavalt: „Meil on kõrvuti modernne ja 19 sajandi juhtimine.” Loodetavasti on EAS-i juhtimisteadlikkuse programm ja juhtimine.ee abiks, et aidata meie juhtimisoskused- ja praktikaid viia 21. sajandisse.


Kommentaarid
Copy
Tagasi üles