Strateegiaekspert: õppige mõjutama

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

The Wall Street Journal avaldas hiljuti World Business Forum 2010 ettekannete kokkuvõtted - teiste seas jagavad oma mõtteid Jack Welch, Jim Collins, James Cameron, Al Gore, Vijay Govindarajan, Steve Levitt jpt. Juhtimine.ee teeb kokkuvõtted põnevamatest ettekannetest - seekord vaatame strateegiaekspert Joseph Grenny mõtteid inimeste mõjutamisest.

“On kaks suurt põhjust, mis paneb inimesed käituma nagu nad käituvad - nad tahavad (motivatsioon) ja nad suudavad (võime),” ütleb Grenny ja lisab: “Juhid kasutavad väga vähe mõjutamisstrateegiaid, mis tugineksid töötajate suutlikkuse kasutamisel.”

Grenny hinnangul ei ole enamus juhte endale ka teadvustanud, et on olemas kolme liiki motivatsiooni ja võimeid: personaalsed, sotsiaalsed ja struktuursed. Kokku seega kuus erinevat mõjutamisviisi - vaid neid kõiki tundes on võimalik luua tõeliselt edukas mõjutamise strateegia. Seda on tõestanud ka uuringud, mis on näidanud, et juhid, kes kasutavad kõiki neid kuute mõjutamisvahendit, suudavad kümme korda suurema tõenäosusega muudatused läbi viia kui nende kolleegid. 

\"\"

Allikas 1: Personaalne motivatsioon - kas ma tahan seda teha?
Allikas 2: Personaalne võime – kas ma oskan seda teha?
Allikas 3: Sotsiaalne motivatsioon – kas teised julgustavad mind seda tegema?
Allikas 4: Sotsiaalne võime - kas teised aitavad mul seda teha?
Allikas 5: Struktuurne motivatsioon – kas keskkond on mulle sobiv selle asja tegemiseks?
Allikas 6: Struktuurne võime – kas keskkond toetab mind selle asja tegemisel?

Lae alla kogu kokkuvõtte: www.wbfny.com/summary

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles