3 soovitust kuidas tegelikult palgata väärtuste alusel

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Palka inimesi suhtumise ja väärtuste, mitte oskuste järgi, on personaliasjatundjad ja juhtimismõtlejad soovitanud juba mõnda aega. Ameerika suurima otseturunduse teel reise müüva firma juht ja omanik Alan Lewis annab üldsõnaliste soovituste asemel kolm põhimõtet, mida ta oma firmas on kasutanud just selleks, et tegelikult ka inimesi väärtuste alusel palgata.

  1. Ära küsi kandidaatidelt kuidas nad Sinu ettevõtte väärtuseid valituks osutumise korral järgima hakkaks, vaid lase nende seda näidata. Saad inimese kohta palju rohkem teada kui näed teda jutustamise asemel tegutsemas. Meie värbamisprotsessi üks osa on erinevatele ametikohtadele kandideerivate inimeste ühisintervjueerimine. Selle käigus anname nendele ülesandeid, mille lahendamine eeldab koostööd teistega. Üldjuhul näeme kiirelt kas nad käituvad meile sobivate väärtuste järgi - avatud ja julge suhtlemine, riskide võtmine, kiirus, kvaliteet, meeskonnatöö ja muudatuste algatamine. Meie kasutame rollimänge, palume teha ootamatuid presentatsioone, valmistada ette müügikõnesid jmt.
  2. Väljenda oma firma väärtuseid väga selgelt. Kui jätad need asjad kahemõtteliseks või mitmeti tõlgendatavaks, siis võtad suure ebaõnnestumise ning enda ja tema aja raiskamise riski. On hea kui erinevate väärtustega inimene tunneb selle ära juba intervjuul, mitte peale tööle asumist.
  3. Vii oskuste ja väärtuste välja selgitamiseks läbi kaks erinevat intervjuud, ära pane neid kokku üheks intervjuuks. Kui hindad väärtuseid eraldiseisval intervjuul, siis õpid seda inimest rohkem tundma ning Sa ei välista teda mingi oskuse puudumise tõttu enam nii kergekäeliselt.

Palgates sarnaste väärtustega inimesi vähendad kaadrivoolavust, saad pühendunumad töötajad ja paremad kliendisuhted. Nii, et muuda oma värbamine selliseks, et see põhineks kõige olulisemal - Sinu organisatsiooni väärtustel!

Loe: HBR

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles